اعتراض “یونانی”‌ها نسبت به تشدید سیاست‌های “انقباض مالی” دولت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مردم یونان سیاست‌های انقباض مالی دولت را محکوم و تاکید کردند آن‌ها نباید هزینه بحران اقتصادی کشور را متحمل شوند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، روز قبل پارلمان یونان بودجه ریاضتی اقتصاد این کشور را برای سال ۲۰۲۲ به تصویب رساند.

براساس این لایحه بودجه، درامد دولت از محل مالیات‌ها دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد و درعین حال بودجه هزینه‌ای دولت به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

به گفته مقامات دولتی یونان هدف از این بودجه انقباضی، پایان دادن به رکود اقتصادی یونان و مقابله با کاهش رشد اقتصادی این کشور است.

یونان از شش سال قبل درگیر بحران اقتصادی است. در طول شش سال قبل اقتصاد یونان ۲۵ درصد کوچک‌تر شده است.

بیکاری در یونان از ۲۵ درصد فراتر رفته است و بودجه سال آینده یونان با وجود اعتراض‌های گسترده مردمی به تصویب رسیده است.

شب قبل نیز به هنگام تصویب این طرح جدید بودجه، مردم یونان در مقابل ساختمان پارلمان تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به تصویب این لایحه بودجه ابراز کنند.

مردم یونان متقدند در شرایط بیکاری و بحران اقتصادی، کاهش بودجه حمایتی دولت و افزایش مالیات‌ها اشتباه است و سبب می‌شود عرصه زندگی برای آن‌ها بیش از پیش تنگ‌تر شود.

یکی از شهروندان یونانی در این خصوص گفت: بحران اقتصادی یونان روزبه روز بدتر و بدتر می‌شود. سطح زندگی مردم سیر نزولی دارد. صدها مرکز اقتصادی و تجاری در کشور تعطیل شده و در این شرایط زندگی مردم بسیار دشوار شده است.

در چند سال قبل میزان حقوق و مستمری در یونان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بودجه بخش درمانی و آموزشی کشور نیز به شدت سیر نزولی داشته است. ۴۲٫۶ درصد از مردم یونان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و سه میلیون یونانی نیز بیمه خدمات درمانی ندارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.