اعتراف احمدی‌نژاد که راز نوسانات دلار و ارز را روشن کرد/ تلاش برای مبارزه با قانون ممنوعیت شلوار پوشیدن زنان/ کشورهایی که بیشترین میزان سلاح شخصی را دارا می باشند

فروردین ۱۴۰۳

اعتراف احمدی‌نژاد که راز نوسانات قبل دلار و ارز را روشن کرد، کدام کشورها بیشترین میزان سلاح شخصی را دارا می باشند؟/ تلاش برای مبارزه با قانون ممنوعیت پوشیدن شوار توسط زنان، مذاکره با شیطان به سبک امروزی، نماز جماعت ‌پس ‌از تسخیر لانه ‌جاسوسی و … از جمله خبرها جذاب بسته خبری امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از خبرها و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این خبرها برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این خبرها، تلاش داریم گزیده‌ای از خبرها سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

 گوش بزرگی برای شنیدن جهان

تسنیم با انتشار یافتن این تصویر آمار شنود سازمان امنیت ملی آمریکا را از کشورهای مختلف نمایش داد.

مداحان از اظهارنظر در خصوص چهره‌های سیاسی کشور اجتناب کنند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم؛ با اشاره به اینکه حکومت دو بخش دارد، بخشی از آن قانون و حکم است و بخشی از آن حاکم است، اظهار داشت: بر این اساس نمی‌توان بعد سیاسی نهضت اباعبدالله حسین(ع) را نادیده گرفت و باید بعد اعتقادی و اخلاقی این نهضت را نیز برای مردم تبیین کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مداحان اهل بیت باید به این نکته توجه کنند که مجالس و محافل عزاداری باید فاخر بماند، گفت: فاخر شدن عزاداری‌ها به آن معناست که مداحان اهل بیت در آغاز مداحی خود غزلی و شعر اخلاقی بخوانند، سپس باید متن مقتل را پرورش بدهند، آن را برای مردم تبیین کنند و اشک مقدس عزاداری سالار شهیدان را از مردم بگیرند و اگر می‌خواهند در ارتباط با عرصه سیاست نیز شعری بخوانند، شعری را قرائت کنند که مبانی نهضت اباعبدالله(ع) را در بر بگیرد به نحوی که کلیات اهداف نهضت از جمله ولایتمداری، ایثار، دگردوستی، وحدت و همدلی موجود در نهضت امام حسین(ع) را در بر بگیرد.

سید احمد خاتمی ادامه داد: ورود به چالش‌ها و دعواهای سیاسی به مصلحت مداحان اهل بیت (ع) نیست البته من نمی‌گویم آن‌ها نسبت به اصل انقلاب بی‌طرف باشند. آن‌ها باید به اصل انقلاب و ولایت وفادار باشند، ولی ورودشان به چالش‌ها و دعواهای سیاسی با ادبیاتی که باید در مجالس عزاداری حاکم باشد همخوانی ندارد و فکر می‌کنم ورود نکردن به این مسائل به مصلحت این جمع هنرمند دینی است، ورود مداحان به عرصه سیاست در حد پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و آن‌ها از اظهارنظر در ارتباط با چهره‌های سیاسی کشور در مداحی خود اجتناب کنند.

اعتراف احمدی‌نژاد که راز نوسانات قبل دلار و ارز را روشن کرد

سرانجام محمود احمدی‌نژاد، سه ماه پس از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش، به  روش خود در تأمین منابع مالی یارانه‌ها اعتراف کرد؛ روشی که در زمان ریاست‌جمهوری‌اش، به شدت آن را انکار می‌کرد، “رئیس‌جمهور سابق” در سخنانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به انتقادهایی که از روش جاری پرداخت یارانه‌ها می‌شود، گفته است: “با ما به‌التفاوت ارز آزاد و دولتی ۴۰۰ هزار بشکه نفت که سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، می‌توان تمامی مبلغ یارانه‌ها را تأمین و مازاد آن را در بخش‌های تولیدی مصرف کرد.”‌

به گزارش عصر ایران، پیش از این و در هنگام تنش‌های ارزی در کشور ـ به ویژه در سال‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد ـ که بالا رفتن قیمت دلار در بازار آزاد را در پی داشت و نیز در مقاطعی که قیمت سکه، بی‌هیچ سببی بالا می‌رفت و بعد از پرداخت یارانه‌ها پایین می‌آمد، بسیاری از مردم و تحلیلگران بر آن بودند که ایجاد فاصله کاذب بین قیمت دولتی و قیمت آزاد ارز و نیز جهش بی‌حساب و کتاب قیمت سکه – حتی در زمان‌هایی که بهای جهانی طلا کاهش می‌یافت- کار خود دولت است تا بتواند با ایجاد هیجان کاذب برای خرید در جامعه، نقدینگی را جمع و سپس در قالب یارانه بین مردم تقسیم کند.

با این حال، دولت زیر بار این ادعا نمی‌رفت و مدعی بود که بالا و پایین بردن قیمت‌ها در بازار ارز و سکه، کار چند پیامک خبری است و دولت در این باره، نمی‌تواند کاری بکند. البته در آن زمان هم هیچ‌کس باور نکرد که چند پیامک خبری از کل سیستم دولتی که همه اقتصاد را در دست دارد، مؤثرتر است ولی به هر حال، دولت و رئیس‌اش در این ادعا، بسیار مصرّ بودند!

سخن احمدی‌نژاد بدان معناست که هر چه فاصله قیمتی بین ارز دولتی و آزاد بسیارتر باشد، دست دولت در کسب در آمد بازتر است. از منظر عدد و رقمی نیز نسخه احمدی‌نژاد همانند بسیاری از عددسازی‌هایش در ۸ سال قبل، نادرست است زیرا اگر ۴۰۰ هزار بشکه نفت مورد ادعای احمدی‌نژاد را در تعداد ایام سال ضرب کنیم و سپس در عدد ۱۱۰ دلار (حداکثر قیمت نفت در حال حاضر)، ضرب نماییم عدد ۱۶ میلیارد دلار در می‌آید. با توجه به مابه‌التفاوت حدوداً ۵۰۰ تومانی ارزهای دولتی و آزاد، عدد به دست آمده، ۸ هزار میلیارد تومان می‌شود نه ۱۶۰ هزار میلیارد تومان.

می گویند کسی بر نوازنده‌ای خرده گرفت، نوازنده که می‌دانست او فقط غُر می‌زند و کاری بلد نیست، گفت: “گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن”
در مورد احمدی‌نژاد، حتی این جمله را نیز نمی‌توان گفت چرا که او ۸ سال تمام سازش را زده است و همه شنیده‌اند که چگونه می‌زده و چه آثار سوئی بر جای گذاشته است بنابر این نباید انتظار داشته باشد به او بگویند برگرد و بستان و بزن!

نماز جماعت ‌پس ‌از تسخیر لانه ‌جاسوسی

به گزارش پارسینه، این تصویر برگزاری نماز جماعت توسط دانشجویان پس از تصرف لانه جاسوسی و تسخیر سفارت آمریکا در ایران را نشان می‌دهد.

رابطه ایران با آمریکا از نگاه گروگان‌های لانه جاسوسی

موسسه صلح امریکا نوشت: روز چهارم نوامبر سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران است که تنها چهار روز پیش از ادامه مذاکرات دیپلماتیک بین ایران و شش قدرت بزروگ در ژنو  است. به گزارش انتخاب، این پایگاه اینترنتی ادامه داد: ما از گروگان‌های سابق آمریکایی دعوت بعمل آوردیم تا در مورد تلاش‌های دیپلماتیک تازه در مورد پایان دادن به مناقشه هسته‌ای ایران، اظهارنظر کنند. نظرات آن‌ها به طور وسیعی متفاوت بود.

جان لیمبرت: کارمند سیاسی سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ و دستیار معاون وزیر خارحه امریکا در امور ایران شد. زمان دیالوگی تازه فرا رسیده است. ۳۴ سال برای ما به اندازه کافی طولانی است که در جاده‌ای به سوی ناکجاآباد گیر کنیم اکنون ما با گیاه ظریفی روبرو هستیم که نیازمند مراقبت بسیار است تا پوسیده یا پژمرده نشود.

بروس لینگن: کاردار سابق سفارت آمریکا، آیا زمان دیالوگ با ایران فرا رسیده است: پاسخ آن آسان است: این، اقدامی است که بسیار وقت پیش باید انجام می‌شد.

بری روزن وابسته مطبوعاتی، دیالوگ تازهی که پرزیدنت روحانی آن را آغاز کرده چیزی جز تغییر وجهه تهران به منظور رهایی از شر تحریم‌های بین‌المللی است. به منظور لغو تحریم‌ها، ایران در حال سخن گفتن از تغییر در برنامه هسته‌ای خود است. عنصر اصلی جمهوری اسلامی ایران همچنان مرگ بر آمریکا است و مهم نیست که در رسانه‌ها چه گفته می‌شود، از نگاه بنده ایران هرگز برای اشغال سفارت آمریکا در ۴ نوامبر ۱۹۷۹ و ۴۴۴ روز درد و رنجی که دیپلمات‌های ما کشیدند و همچنان امروز می‌کشند عذرخواهی نکرده است!

ویلیام دارتی دبیر سوم سفارت آمریکا (مامور سیا)، همانطور که شنیده‌اید، احمدی‌نژاد گرگی در لباس گرگ است و روحانی گرگی در لباس میش! تغییر دائم در روابط زمانی صورت می‌گیرد که با رضایت آمریکا از هرنوع توافق بر مسائل هسته‌ای همراه باشد. بدون این معیار، آمریکا نباید‌ مذاکرات را ادامه دهد.

فرمانده دونالد شرر وابستگی نیروی دریای آمریکا، احساس می‌کنم که دولت آمریکا ما را ناامید کرده است. اگر ایالات متحده اینچنین مشتاق روابط با ایران است پس ما شانس و فرصت تلافی ۱۴٫۵ ماه و نیم از زندگی‌مان را نداریم.

سرهنگ چارلز اسکات وابسته نیروی دریایی آمریکا، از نگاه من، دیپلماسی هلو و کرم، شگرد هوشمندانه‌ای برای طفره رفتن و ادامه ساخت سلاح هسته‌ای است.
 
گروهبان رادنی سیکمن گارد نیروی دریایی سابق، این مذاکرات کلافه‌کننده است. قسمت آزاردهنده ماجرا آن است که دولت ما حاضر نیست که ایران را به خاطر نگه داشتن ۵۲ آمریکایی به مدت ۴۴۴ روز مقصر دانسته و در مذاکرات اخیر هم آنها تصمیم گرفتند که با ایران مذاکره کنند، آن هم زمانیکه این کشور هنوز هیچ امتیازی نداده است.

ضدحال آیپک به اوباما در مورد ایران

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: کمیته امور عمومی آمریکایی اسرائیلی، بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد که هیچ توقف و تاخیری در تلاش‌های یهودیان آمریکایی برای افزایش تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران وجود ندارد و این بیانیه در حالی بوده است که گروه‌های حامی یهودی از جمله آیپک چند روز قبل با مقامات کاخ سفید جلسه‌ای را برگزار و پس از ساعات‌ها گفتگو، توافق کردند که افزایش تحریم‌های ایران به مدت ۸۰ روز به تاخیر بیافتد.

به گزارش جام، مسئولان آیپک همچنین روز قبل به طور علنی اعلام کردند که همچنان از افزایش تحریم‌ها و فشار به ایران توسط کنگره حمایت کرده و خواستار افزایش سریع تحریم‌ها می باشند و این در حالیست که مقامات دولت اوباما نیز به کنگره و جامعه یهودی اعلام کرده‌اند، افزایش تحریم‌ها در حال حاضر که ایران رویه تازهی را در پیش گرفته و مذاکرات مفیدی انجام شده است می‌تواند به روند مذاکرات ضربه بزند و ضررش بیشتر از نفع آن باشد.
 

مذاکره با شیطان به سبک امروزی

دیدار با مقام معظم رهبری در آستانه ۱۳ آبان
    
لیدر/ این تصاویر در حاشیه دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان با رهبر انقلاب گرفته شده است.


خبرگزاری فرانسه: سپاه مصصم به مرگ بر آمریکاست

فرماندهان و نخبگان سپاه ایران در روز شنبه اعلام کردند که آن‌ها مصمم می باشند تا همچنان شعار مرگ بر آمریکا در مراسمات رسمی ایران سر داده بشود و این خبر درست چند روز مانده به سی و چهارمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران بود.

به گزارش جام،  روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: سپاه ایران همچنان مصصم است تا شعار مرگ بر آمریکا را سر بدهد و با وجود انجام روابط مذاکراتی با آمریکا، گروه‌های اصولگرا در ایران خواستار ادامه یافتن شعار مرگ بر آمریکا در ایران به عنوان شعار رسمی کشور می باشند و این امر در حالیست که سالگرد اشغال سفارت آمریکا نیز نزدیک است.

در هفته‌های اخیر صحبت در مورد شعار مرگ بر آمریکا در ایران بالا گرفته است و با وجود انجام یکسری از رویکردهای تازه از زمان انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران و آرام‌تر شدن روابط، اما هنوز این بحث مطرح است و اصولگرایان خواهان ادامه یافتن این شعار می باشند.

تلاش برای مبارزه با قانون ممنوعیت پوشیدن شوار توسط زنان

روزنامه اردنی‌الرای، پارلمان ترکیه قصد دارد آئین‌نامه داخلی خود را تغییر دهد تا براساس آن به نمایندگان زن اجازه داده بشود در صحن علنی و سالن‌ها و مراکز پارلمان از شلوار استفاده کنند، این تغییر پس از آن صورت می‌گیرد که “شفق باقی” یکی از نمایندگان معلول از حزب جمهوری‌خواه خلق (حزب مخالف) با ارائه طرحی به قانون ممنوعیت پوشیدن شوار توسط زنان در صحن علنی پارلمان اعتراض کرده بود.

“شفق باقی” نماینده زن معلول در پارلمان ترکیه

 به گزارش عصرایران، شفق‌باقی با استفاده از صندلی چرخ‌دار در پارلمان حاضر شد و قبل از این با استفاده از پای مصنوعی، دامن پوشیده بود و در جلسات مختلف پارلمان ترکیه حاضر می‌شد،۱۴ درصد از اعضای پارلمان ترکیه زن می باشند که تعداد آن‌ها به ۷۸ نفر می‌رسد و اکثر آن‌ها عضو حزب اسلامگرای عدالت و توسعه می باشند.

در همین ارتباط، تعداد نمایندگان زن که در پارلمان ترکیه، محجبه شده‌اند به تعداد ۵ نفر افزایش یافت. در همین ارتباط معمر گولر وزیر کشور ترکیه نیز گفته است مانعی در برابر سپردن سمت استاندار به یک زن محجبه وجود ندارد. نگاه حزب عدالت و توسعه به حجاب، نماد سیاسی نیست.

کدام کشورها بیشترین میزان سلاح را دارا می باشند؟

براساس گزارش گیزمودو، براساس گزارشی که بر اساس آمار به دست آمده از تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ انجام شده‌است،‌ آمریکا، صربستان و یمن در میان سایر کشورهای جهان بیشترین میزان سلاح را دارا می باشند. این آمار با محاسبه و مقایسه تعداد سلاح‌های شخصی موجود در کشورها نسبت به جمعیت کل آن کشورها به دست آمده‌اند و از آنجایی که ممکن از اشخاص دارای چندین اسلحه باشند، ‌این ارقام لزوما به معنی درصد دقیق اشخاصی که در هر کشور دارای اسلحه می باشند نخواهد بود.

تسنیم نوشت، براساس این گزارش تونس کشوری است که از کمترین تعداد سلاح شخصی برخوردار است و پس از آمریکا، صربستان و یمن کشورهای سوئیس، ‌فنلاند، قبرس، عربستان، عراق، اوروگوئه و سوئد بیشترین تعداد مالکیت سلاح شخصی را دارا می باشند، در این گزارش نام ایران در رتبه ۷۹ دیده می‌شود و درصد مالکیت اسلحه در هر ۱۰۰ نفر ایرانی ۷٫۳ تخمین زده شده‌است. تا سال ۲۰۰۵ تعداد کل اسلحه‌های شخصی که در دسترس ساکنان کشورهای مختلف جهان قرار داشتند ۶۴۵ میلیون و ۵۶ هزار و ۹۰۰ قبضه محاسبه شده ‌است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.