اعتراف اسرائیل به ترور دانشمندان هسته‎ای

دو روزنامه‌نگار اسرائیلی به تازگی با انتشار کتابی اعتراف کرده اند که ترورهای اخیر دانشمندان هسته ای ایران، کار جاسوسان تعلیم‌دیده موساد بوده و حتی «دستور اجرای آن به طور مستقیم از سوی نخست‌وزیر اسرائیل داده می‌شود.»

به گزارش انتخاب، دن راویو، خبرنگار شبکه سی بی اس در اسرائیل و یوسی ملمن، از روزنامه‌نگاران شناخته‌شده‌ی اسرائیلی در کتاب خود نوشته‌اند که سازمان موساد یک واحد ویژه عملیاتی مخفی را با نام “کایدون” (سرنیزه در زبان عبری) در ایران اداره می‌کند.

این واحد که در اصل بخشی از سازمان موساد است، وظیفه عملیات‌های ترور و آدم‌ربایی را در درجات بالای امنیتی بر عهده دارد و از دیگر بخش‌های موساد جداست. بسیاری از مأموران واحد کایدون به دلیل استرس‌های شدید روانی و جسمی ناشی از ماهیت این کار تنها چند سال را در این واحد دوام می‌آورند.

در این کتاب که عنوان “Spies Against Armageddon: Inside Israel’s Secret Wars” را بر روی‌ جلد خود دارد، آمده است که جاسوسانی که برای اجرای ترورها به کار گرفته می‌شوند، اهل کشورهای عربی یا ایران هستند و بر خلاف تصور بسیاری، موساد از جاسوسان محلی برای اجرای عملیات ترور و آدم‌ربائی استفاده نمی‌کند.

دو روزنامه‌نگار در کتاب تحقیقی خود نشان‌ می‌دهند مأموران واحد کایدون پس از گذراندن آموزش‌های ویژه، با در اختیار داشتن مدارک جعلی به طور آزادانه در ایران در تردد بوده‌اند.

دن راویو، یکی از نویسندگان می‌افزاید: «چنین مأموریت‌هایی با توجه به حساسیت‌بالا به قاتل‌های خارجی سپرده نمی‌شوند، بلکه هدایت تمامی عملیات در دست موساد است و دستور اجرای آن به طور مستقیم از سوی نخست‌وزیر اسرائیل داده می‌شود.»

آن‌گونه که در این کتاب نقل شده‌، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بخشی از “جنگ مخفی” اسرائیل بر ضد برنامه‌های هسته‌ای ایران است. تل‌آویو همچنین در جدیدترین حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران دست داشته است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.