اعتراف مخابرات به اشتراک غیرقانونی اینترنت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۵۲۰ هزار پورت ADSL واگذار شده که تا ۲۵ دیماه امسال از میان خطوط ADSL که کاربران از مخابرات گرفته‌اند ۲۷۰ هزار خط لغو اشتراک شده است.
 
محمدرضا بیدخام اظهار کرد: ما در حوزه واگذاری اینترنت و قیمت آن ملزم به اجرای مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هستیم. ضریب اشتراک ما طبق مصوبه ۱۵۲ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید یک به هشت باشد که این موضوع در بسیاری از نقاط کشور اعمال شده اما در حال حاضر در بعضی نقاط هم ضریب اشتراک یک به ۱۰ است.
 
وی دربارهٔ واگذاری اینترنت نامحدود مخابرات به کاربران هم گفت: در حال حاضر در تهران واگذاری اینترنت مخابرات به شکل نامحدود است اما در دستور کار است که تا پایان امسال واگذاری اینترنت به شکل حجمی شود.
 
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران همچنین یادآور شد: در حال حاضر در استان البرز واگذاری اینترنت به صورت آزمایشی به شکل حجمی اتفاق می‌افتد که این آزمایش موفق بوده و قرار است در تهران هم از دهه فجر اینترنت مخابرات به شکل حجمی به کاربران واگذار شود.
 
بیدخام در ارتباط با سبب بالا بودن حذف اینترنت مخابرات از سوی کاربران هم عنوان کرد: رقم‌هایی که ذکر شد در شرکت‌های PAP هم معمولا به همین شکل است و در کل بخش عمده‌ای از مشترکان به این سبب اشتراک اینترنت خود را لغو می‌کنند که تصمیم به استفاده از وایمکس می گیرند.
 
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران ‌ در ادامه دیگر دلایل تخلیه خطوط ADSL توسط کاربران را عدم نیاز، کیفیت و بحث پهنای باند ناکافی دانست و یادآور شد: بسیاری از کاربران ممکن است ترجیح دهند از وایمکس استفاده کنند. همچنین هرچه مسافت منازل از واحدهای مخابراتی بیشتر شود ممکن است کیفیت اینترنت آنها هم تا حدی دستخوش تغییر شود علاوه بر این نوع کابل و بستر انتقال هم در کیفیت اینترنتی که کاربر دریافت می‌کند تاثیری بسزا دارد.
 
بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر سبب عدم واگذاری ADSL در بعضی مناطق گفت: امکان ندارد که در تهران منطقه‌ای باشد که بگوید ظرفیت واگذاری اینترنت به کاربران را ندارد اما ممکن است در بعضی موارد محدود به سبب مباحث فنی و مشکلاتی که در این زمینه ممکن است ایجاد شود یکی از مراکز امکان واگذاری اینترنت به کاربران را نداشته باشد.
 
وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر مناطق دو و هشت تهران جزو مناطقی می باشند که در حوزه تلفن ثابت و اینترنت بیشترین میزان اشتراک را دارند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.