اعتصاب غذای فعال حقوق بشر بحرینی

رییس مرکز حقوق بشر بحرین که هم اکنون به دلیل فعالیت‌هایش در زندان آل خلیفه به سر می‌برد، در اعتراض به بدرفتاری مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش ایسنا، نبیل رجب، فعال حقوق بشر در بحرین صبح روز جمعه پس از این که مسوولان زندان به وی اجازه حضور در مراسم ترحیمی که برای مادرش برگزار شده بود را ندادند، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و از قبول آب، غذا و دارو سرباز زد.

رجب به جرم شرکت در اعتراضات ضد حکومتی و درخواست برای اصلاحات و بهبود وضعیت حقوق بشر به سه سال حبس محکوم شد و هم اکنون در حال سپری کردن مدت زمان مجازات خود است.

وی در چهارم اکتبر اجازه پید کرده بود تا در مراسم خاکسپاری مادرش شرکت کند و در این مراسم نیز خواستار افزایش اعترضات علیه حکومت آ‌ل خلیفه شد که تحت حمایت مستقیم عربستان قرار دارد.

رجب پیش از این یک بار دیگر به دلیل انتشار مطالب انتقادآمیز در شبکه‌ی اجتماعی توییتر به سه ماه حبس محکوم شده بود.

سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل همواره خواستار آزادی وی شده و تاکید کرده‌اند که وی زندانی سیاسی است و تنها از حقوق بنیادین خود یعنی آزادی بیان استفاده کرده است.

بر اساس گزارش شبکه‌ی پرس‌ تی‌وی، جنبش‌های مردمی و ضدحکومتی در بحرین از اواسط فوریه ۲۰۱۱ آغاز شده است که اغلب با سرکوب خشونت آمیز نیروهای امنیتی دولت و آل سعود روبرو بوده است.

پادشاه بحرین درپی اتهام بدرفتاری نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان و شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های کشور، کمیسیون تحقیق مستقلی را تشکیل داد تا به این اتهامات رسیدگی کند.

این کمیسیون در ماه نوامبر گزارش خود را منتشر و در آن اعلام کرد که رژیم آل خلیفه علیه اکثریت شیعه معترض در جریان این اعتراضات بیش از اندازه از ابزار اعمال فشار استفاده‌ کرده‌ است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.