اعتصاب های جدید در خودروسازی هیوندای کیا کره جنوبی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گروه خودروسازی هیوندای کیا کره جنوبی روز پنجشنبه با اعتصاب های جدید هزاران نفر از کارکنان خود مواجه شد که خواستار افزایش میزان دستمزدهایشان هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول حدود ۱۳ هزار نفر از کارکنان کارخانه هیوندای موتور در اولسان کره جنوبی تنها یک چهارم شیفت کاری هشت ساعته صبح خود را کار کردند.

این اقدام اعتراض آمیز به دنبال اعتصاب روز جمعه کارکنان دو شرکت بزرگ خودرو سازی هیوندای موتورز و کیا موتورز صورت گرفت که تنها شش ساعت از مجموع هشت ساعت کاری خود را کار کردند.
 
سخنگوی اتحادیه کارگران شرکت هیوندای اعلام کرد اتحادیه های کارگری این دو شرکت خواستار اجتماع گسترده مقابل مقر گروه خودروسازی هیوندای کیا در سئول شدند.
این اعتصاب پس از آن صورت گرفته است که ۱۷ دور مذاکرات با مدیریت این گروه طی دو ماه گذشته به نتایج چندانی نرسید.

اتحادیه های کارگران از شرکت ها می خواهند پاداش های کارگران به عنوان بخشی از حقوق آنها پرداخت شود اما مسئولان شرکت ها می گویند این پاداش ها تنها در صورتی به کارگران پرداخت می شود که عملکرد خوبی داشته باشند و نمی تواند بخشی از حقوق و دستمزد ثابت آنها باشد.

 سخنگوی هیوندای موتور اعلام کرد انتظار می رود  در اعتصاب روز پنجشنبه به روند تولید حدود پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو لطمه وارد شود و و ۱۰۸ میلیون دلار در بخش فروش خسارت به بار آورد.
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.