اعتکاف فرصتی برای پیرایش دل از زنگار گناه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ‘سید محمد حسینی شاهرودی’ روز چهارشنبه در جمع معتکفین مسجد امام حسین(ع) لشکر ۲۸ پیاده کردستان در سنندج افزود: اعتکاف، عاشقان را به طواف حرم امن الهی یعنی دل می برد و نفس را با اسم حافط حق نگهبان دل قرار می دهد.

وی اظهار داشت: نماز، روزه، حضور در مسجد و سایر اعمال فرد معکتف مایه تقرب و نزدیکی به درگاه خداوند متعال است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی دوری از غفلت، تقویت اراده، تواضع و فروتنی را از دیگر آثار مهم اعتکاف بر شمرد و تصریح کرد: در پرتو اعمالی همچون اعتکاف، کم کم ارتباط درونی خاصی بین انسان و مسجد، قرآن، نماز، نماز شب و ادعیه بوجود می آید.

به گفته وی اگر انسان بتواند در طول اعتکاف، خود را در دایره بیکران هستی کوچک ببیند، استکبار و غرور از او رخت بر خواهد بست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضور مومنین در چند مسجد، فرصت مناسبی است که همدیگر را شناخته و ارتباط دوستانه پیدا کنند و از آثار اخوت اسلامی برخوردار شوند که این اثر به راحتی در لابلای خاطرات منتشر شده معتکفان دیده می شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به فضیلت های ماه رجب افزود: رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل و ماه ولایت و بر افروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است.

وی رجب را ماه رهایی از جذبه ها و بندهای کاذب دنیوی و رسیدن به قرب الهی بر شمرد و خاطر نشان کرد: با ادعیه و مناجات می توان به مراتب عالی انسانی دست پیدا کرد.

ک/۲/۷۳۴۸/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۲۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.