اعدام و قطع دست و پا، عاقبت سارقان کلاه گیس به سر مسلح طلافروشی های شیراز

احکام مربوط به پرونده سارقان مسلح طلافروشی های شیراز صادر شد.

در بیست و دوم آبان ماه سال گذشته ماموران اداره آگاهی استان فارس در جریان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در بیضا قرار گرفتند. به دنبال وقوع این سرقت تحقیقات آغاز و مشخص شد که سه سارق مسلح با کلاه گیس زنانه به این طلافروشی دستبرد زده و پس از تهدید طلافروش با سرقت طلا اقدام به فرار کرده اند.

به دنبال مخابره این سرقت دستورات قضایی لازم از سوی دادستان شیراز صادر و نیروهای انتظامی استان فارس مسیرهای عبور و مرور سارقان را تحت مراقبت قرار داده و در نهایت با تلاش ماموران، سارقان که با یک دستگاه خودرو زانتیا در حال فرار بودند شناسایی شدند.

ماموران پلیس در یک عملیات منسجم سارقان را که سه نفر بودند دستگیر کردند.در این رابطه خودرو سارقان واژگون شد و یکی از آنها به شدت آسیب دید و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت . همچنین دو متهم دیگر به اداره آگاهی انتقال یافتند. در این رابطه سارق مجروح پس از گذشت چند روز به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.
با توجه به حساسیت این موضوع پرونده ای تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.
در بازجویی های انجام شده متهمان به سرقت از طلافروشی بیضا اعتراف کرده و مدعی شدند که حین فرار گونی حامل طلا را از خودرویشان بیرون پرتاب کرده اند از این رو ماموران به محل عزیمت و طلاهای مسروقه را کشف کردند.

تحقیقات انجام شده پیرامون این سرقت فاش کرد که سارقان حین ارتکاب جرم در بیضا از یک خودرو زانتیا با پلاک سرقتی استفاده کرده اند.

در ادامه اسلحه های به کار رفته در این سرقت ها که کلت کمری و کلاشینکف و تعداد زیادی مهمات بود کشف شد. با توجه به اظهارات این سارقان فصل تازه ای در پرونده این سرقت گشوده شد و ماموان احتمال دادند که اعضای این باند در سرقت های متعدد از طلافروشی های شیراز نقش داشته اند زیرا بررسی ها در رابطه با سرقت از طلافروشی بیضا سرنخ هایی را در اختیار ماموران قرار داد بدین روش که سارقان با استفاده از پتک به ویترین طلافروشی ضربه زده و سپس با تهدید اسلحه و شلیک گلوله اقدام به سرقت کرده اند.

همچنین مشخص شد که این سارقان در سرقت های خود وارد طلافروشی نشده اند از این رو با توجه به این شیوه و وقوع سرقت هایی از طلافروشی های سطح شهر به همین روش، ماموران تحقیقات گسترده ای از دو متهم انجام دادند.

با انجام تحقیقات از این دو سارق ماموران پی بردند که متهم ردیف اول تمام این سرقت ها را طراحی و سپس با دو متهم دیگر عملی می کرده است.

در ادامه ماموران به بازخوانی پرونده های سرقت های مسلحانه از طلا فروشی های سطح شهر شیراز پرداخته و دریافتند که در این پرونده ها سارقان با پتک اقدام به شکستن ویترین مغازه کرده و سپس با شلیک گلوله و ایجاد رعب و وحشت با خودرو و در برخی از سرقت ها با موتورسیکلت متواری شده اند.

در این رابطه پرونده اعضای این باند به شعبه ۸ بازپرسی دادسرای جنایی شیراز ارسال و با توجه به اظهارت متهمان دو همسر متهم ردیف اول این پرونده که فوت شده بود نیز به اتهام فروش اموال مسروقه دستگیر شدند.
این دو متهم در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز پای میز محاکمه قرار گرفتند و در نهایت متهم ردیف اول به نام ر- ک به اعدام و متهم دیگر نیز به نام ع-ز به قطع دست راست و پای چپ محکوم شد.
این احکام به زودی به متهمان ابلاغ می شود.
۱۹۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.