اعزام هیئتی ویژه به عربستان برای پیگیری کشته شدن دو زائر ایرانی + عکس اتفاق

۱۴فروردین۱۳،

بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خواستار شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس گفت: باید هیئتی از وزارت امور خارجه به عربستان اعزام و موضوع کشته شدن ۲ زائر زن ایرانی در فرودگاه جده را پیگیری کنند.

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار  پارلمانی باشگاه خبرنگاران، خبر فوت ۲ زائر زن ایرانی در فرودگاه جده عربستان را تأیید کرد و گفت: متأسفانه روز قبل ۲ زن ایرانی در فرودگاه جده کشته و ۲  نفر دیگر مصدوم شدند.
وی افزود: ما مسأله را پیگیری کردیم که برخورد تانکر سوخت در محل اسکان مسافران در فرودگاه جده سبب کشته شدن این هموطنانمان شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این رابطه ۲ نظر وجود دارد، اول آنکه این ماشین در حال پارک بوده و خود به خود حرکت کرده و دوم آنکه راننده نتوانسته آن را کنترل کند و در نتیجه سبب این اتفاق شده است.

نماینده بروجرد در ادامه تصریح کرد: ضمن تسلیت به خانواده این دو هموطن، ضرورت دارد وزارت امور خارجه هیئتی را به عربستان اعزام کند تا موضوع را بصورت جدی پیگیری کنند.

وی افزود: دولت عربستان از زمانی که مسافران ایرانی وارد این کشور می‌شوند، وظیفه تأمین امنیت زائران را داشته و باید در این راستا پاسخگو باشد.

بروجردی همچنین اظهار داشت: سازمان حج و زیارت نیز که مسئول نقل و انتقال زائران است باید جوابگوی این مسأله باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: هیئت اعزامی باید مسأله را بصورت دقیق بررسی و گزارش آن را ارائه کنند تا اگر محل استقرار زائران از امنیت لازم برخوردار نیست، از طریق مذاکره با دولت عربستان محل امنی را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اعزام تیمی جهت بررسی موضوع را به وزارت امور خارجه ارائه کردیم و آمادگی داریم یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را نیز به همراه این تیم اعزام کنیم.
انتهای‌ پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.