اعزام کاروان‌های راهیان نور فعلا منتفی شده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی گفت: اردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، احیا محمد امیری، با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان استان به راهیان‌نور به علت شیوع کرونا منتفی شده است، توضیح داد: در حال حاضر با وجود شیوع ویروس کرونا، از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اعزام به راهیان‌نور مجوزی صادر نشده است.

وی گفت: همچنان شیوع  ویروس کرونا در استان و استان‌های غربی وجود دارد. طی مدت مشابه سال گذشته حدودا ۳۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان به راهیان نور غرب کشور اعزام داشتهایم. اردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه مشکلی برای انجام سفرها و اردوها وجود ندارد، به طور قطع برنامه‌ها انجام خواهد شد.

امیری با تأکید براینکه راهیان نور یکی از مهم‌ترین نیازهای یک نظام است، افزود: انسجام نیروهای همفکر از لحاظ عِده و عُده است که این امر به خوبی در مناطق سرزمین نور قابل مشاهده است و در حقیقت این جمع مردم که به برکت شهدا در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند، بسیج مردمی با هدفی مشترک را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته حدود ۴۹ درصد از اعزامی‌ها دانش‌آموز پسر و ۵۱ درصد دختر بودند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.