اعزام یگان امداد و نجات حیوانات به مناطق زلزله زده/ درخواست کمک

یگان امداد و نجات حیوانات

دیده بان حقوق حیوانات: در پی زلزله اخیر شمال غرب کشور که باعث کشته و زخمی شدن شمار قابل توجهی از هموطنانمان شد، یگان امداد و نجات حیوانات جهت انجام ماموریت محوله شب گذشته به منطقه اعزام شد.

طبق هماهنگی های به عمل آمده تیمی متشکل از امدادگران جهت رسیدگی به امور حیوانات به مناطق زلزله زده عزیمت کرده اند. یگان امداد و نجات در این ماموریت وظیفه دارد جهت جلوگیری از تقابل مضر بین هموطنان عزیز و حیات وحش، نجات، درمان و تیمار حیوانات رهیده از خطر و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل از جانب حیوانات در منطقه فعالیت کند.

یک گروه پشتیبانی مسوول انجام هماهنگی، تامین نیازها و تصمیم گیری در مورد موارد پیش بینی نشده خواهد بود. همچنین با توجه به محدودیت های احتمالی در خطوط ارتباطی تلفن و موبایل، گروه پشتیبانی مسوول ارتباط بی سیم با یگان اعزام شده و تا حد امکان پاسخگویی به بستگان عزیزان اعزامی خواهد بود.

طبق برنامه اولیه، امدادگران یگان امداد و نجات شب پنجشنبه مورخ ۲۶ امرداد از تهران به سمت منطقه اعزام شده و هم اکنون در منطقه حضور دارند.

بنا به اخبار واصله، رها شدن احشام و حیوانات در منطقه و عدم حضور هیچ گروه فعال مرتبط با حیوانات موجب شده شایعه حضور حیات وحش در تاریکی شب برای شکار این حیوانات موجب ترس هموطنان آسیب دیده شود. همچنین اجساد تعداد قابل توجهی از حیوانات زیر آوار مانده که با توجه به گرمای هوا در حال تجزیه است. تعفن حاصل خطر شیوع بیماری های خطرناک را ایجاد می کند. از طرفی هیچ گزارش مستندی از نجات یا امکان نجات حیوانات زنده رها شده و یا اسیر در آوار موجود نیست. گزارش های موثق از نزدیک شدن گرگ و شغال و شکار شدن رمه وجود دارد.

هماهنگی های به عمل آمده با ارگان های مسوول سبب خواهد شد باری هرچند اندک از دوش عزیزانمان در منطقه برداشته شود.

از ارگان های مسوول مستقیم در امور حیوانات تقاضا داریم ضمن تشکیل تیم امداد رسانی در سوانح طبیعی و اقدام جهت کمک رسانی به حیوانات در چنین شرایطی، از بروز هر گونه مشکل متقابل حیوانات و مردم سانحه دیده جلوگیری کنند.

با توجه به نیازمندی های این گروه، بعد فاصله و پیش بینی ۴ روز حضور این تیم در منطقه، جهت تامین هزینه اعزام، تجهیز و خرید لوازم امداد رسانی نیازمند کمک فوری مالی هستیم. شماره حساب دیده بان از اینجا قابل دسترسی است.

داوطلبان اعزام به منطقه می توانند جهت ثبت نام در تیم کمکی از طریق فرم همکاری داوطلبانه، یا راه های ارتباطی اعلام آمادگی کنند تا در صورت نیاز بعد از توجیه به منطقه اعزام شوند.

 _______________________

حیوانات سرگردان در زلزله شمال غرب کشور/ تصویری

خطر تقابل بشر با گرگ ها در مناطق زلزله زده/ حیوانات هم نیازمند امدادرسانی هستند

لغو همایش حقوق حیوانات و حیوان آزاری ۲۰ شهریورماه/ هزینه برگزاری صرف امداد رسانی به هموطنان عزیز زلزله زده خواهد شد

بیانیه گروه های زیست محیطی در رابطه با «روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات»

به مناسبت ۲۰ شهریور ،روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات، خورشید سیاه می خواند

جنایت در حق حیوانات/ بلوتوث های سیاه زیست محیطی، خطری جدی و بی سابقه برای حیات وحش/ فیلم و عکس

دستگیری شکارچیان سابقه‌دار سه رأس خرس قهوه‌ای

 موسیقی برای حیوانات و محیط زیست/ آهنگی برای محیطبان، جنگلبان و همه دوستداران محیط زیست …

اجرای گروه موسیقی حامی محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.