اعزام ۱۸ تیم عملیاتی از استانهای همجوار به مناطق زلزله زده

۱۶م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر کشور از اعزام ۱۸ تیم عملیاتی از نیروهای امداد و نجات از شهرستان‌ های استان کرمان، سیستان بلوچستان، شهر مشهد و بیرجند با تجهیزات آواربرداری و آمبولانس به مناطق زلزله زده خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمود مظفر در بازدید از منطقه زلزله زده زهان در خراسان جنوبی، از ثبت رکورد کشوری امدادرسانی توسط هلال احمرخراسان جنوبی در زلزله زهان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات هلال احمر خراسان جنوبی در کمک ‌رسانی به زلزله زدگان زهان بسیار عالی بوده است، اظهار داشت: هلال احمر خراسان جنوبی درمدت شش ساعت کار ارزیابی، نجات و اسکان اضطراری را در منطقه زلزله زده زهان انجام داد.

مظفر از ۱۲ روستا اتفاق دیده منطقه زلزله زده زهان بازدید کرد و گفت: امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی با حضور به موقع خود توانسته رضایت اتفاق دیدگان را جلب کند.

وی اضافه کرد: مشکلات اتفاق دیدگان خروج دام ‌ها از زیر آوار و محصولات کشاورزی آنها مانند زرشک است که باید در این رابطه سریع ‌تر اقدامات انجام گیرد.

مظفر شدت زلزله زهان را بسیار بالا دانست و عنوان کرد: این شدت زلزله به حدی بوده که نه تنها منازل خشت و گلی بلکه منازل تیرآهنی عمیقا ترک خورده و باید اغلب مردم در اردوگاه‌ های اسکان اضطراری هلال احمر مستقر شوند.

وی تصریح کرد: فعالیت تغذیه اضطراری به زلزله ‌زدگان از همان ساعت‌های اولیه صبح با دوفروند بالگرد آغاز شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمرکشور ادامه داد: عمق این زلزله در دو کیلومتر سطح زمین بوده که بر شدت آن افزوده تا حدی که ۱۵ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.