اعزام ۱۸۰ پزشک و پیرا پزشک به سرزمین عرفات/ پزشکان ۵۰ زائر بیمار را تا عرفات همراهی می کنند

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت : با توجه به آغاز اعمال حج تمتع ۱۸۰ پزشک و پیرا پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین بیت اله الحرام در پلی کلینیک عرفات مستقر خواهند شد.

سید علی ریاض در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان ایکه از دو روز پیش تیم پزشکی برای ارائه خدمات در مشعر الحرام و عرفات خود را آماده کرده است افزود: همزمان با اعمال و مناسک  ح ج ابراهیمی از امروز صبح ۱۸۰ پزشک و پیرا پزشک به همراه زائران بیت اله الحرام به سرزمین منی و عرفات در حرکت می باشند تا در پلی کلینیک تخصصی اورژانسی هلال احمر مستقر شده و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در همه  حوزه ها بپردازند.

وی تصریح کرد: کادر پزشکی تمام قد با همه تجهیزات و امکانات خود و پزشکان در همۀ حوزه ها و تخصصها حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز حج و پزشکی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ نفر از پزشکان در بیمارستان مکه خواهند ماند گفت: ۱۳۰ نفر از پزشکان برای بار اول در عرفات وقوف خواهند کرد و حاجی می شوند و ۶۰ نفر دیگر نیز اعمال حج تمتع را به جا نمی آورند . همچنین ۵۰ نفر از زائران بیمار که نیاز به مراقبت بیشتر و تخصصی تری دارند  همراه تیم پزشکی در سرزمین عرفات وقوف خواهند کرد و تحت مراقبت دائم پزشکان می باشند.
ریاض در خصوص پلی کلینیک تخصص اورژانس منی عرفات نیز اظهار داشت: پلی کلینیک تخصصی اورژانس سرزمین منی و عرفات در چادرهای ایرانی راه اندازی می گردد که شامل تمام حوزه های تخصصی چون امداد و مددکاری ، متخصصین تک رشته ای خواهران و برادران ، امور پزشکان رابط درمان خواهد بود.

گفتنی است : ۵۲۰ پزشک و پیراپزشک در قالب پزشک مجموعه در حج تمتع ۹۲ زائران بیت اله الحرام را همراهی می کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.