اعزام ۵۰۰ مبلغ به طرح نشاط معنوی در سراسر کشور

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد گفت: ۵۰۰ مبلغ در طرح تابستانی نشاط معنوی به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد اشاره به برگزاری دوره‌های تابستانی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه در یک دوره ۵۰ روزه به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: اعزام این مبلغان به طرح نشاط معنوی در سراسر کشور از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این طرح برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سراسر کشور در بقاع متبرکه در حال برگزاری است که طلاب برای تدریس و تبلیغ در این دوره اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که بیش از ۵۰۰ مبلغ برای اعزام به این طرح ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: این مبلغان با سبد فرهنگی، جوایز و ره‌توشه‌های معنوی به بقاع متبرکه اعزام شدند تا از فرصت تعطیلات تابستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در بقاع متبرکه استفاده کنند.

پاک‌نهاد تصریح کرد: برای برگزاری طرح نشاط معنوی سه کتاب بسیار مفید حاوی مطالب، اشعار و نقاشی‌های متناسب با گروه سنی آماده شده و در اختیار مبلغان قرار گرفته تا به عنوان محتوای آموزشی و فرهنگی در این طرح از آن‌ها استفاده شود.

وی ابراز داشت: این مبلغان در اعیاد ماه‌های شعبان و رمضان نیز برنامه‌های مذهبی و سخنرانی خواهند داشت و برنامه‌هایی مانند ترویج احکام، مسابقات فرهنگی و ورزشی و ترویج نماز را در این مراکز پیگیری خواهند کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فعالیتی که امسال در برنامه‌های مبلغان اضافه شده است، مشارکت در تربیت یک میلیون حافظ و قاری قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی عنوان داشت: فرم‌ها و جداول مربوط به این طرح و کتابچه‌های حفظ در اختیار آنان قرار گرفته است تا با پیروی از روش حفظ مصوب کارشناسان این مرکز، در تربیت یک میلیون حافظ و قاری مشارکت کنند.

پاک‌نهاد ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه قرار است تا سال دیگر یک میلیون قاری و حافظ قرآن تربیت کند که مبلغان در این زمینه فعالیت‌های خوبی خواهند داشت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.