اعضای جنبش عدم تعهد تحریم کشورهای عضو را تحریم کنند

محمدرضا خباز در گفتگو با مهر، در خصوص فرصت های اقتصادی شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اظهارداشت: برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران یک فرصت طلایی است که می تواند در همه ابعاد به ویژه اقتصادی موجب تقویت ایران شود.

وی با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد با داشتن ۱۲۰عضو پس از سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترین نهاد بین المللی در دنیا به شمار می رود، گفت: از سویی دیگر با توجه به اینکه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در حدود سه چهارم ساختار سازمان ملل را تشکیل می دهند می توانند در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با اتخاذ تصمیمی واحد تحولات جهان را به سود خود مدیریت کنند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با بیان اینکه امروز سازمان ملل متحد به یکی از ابزارهای فشار قدرت های بزرگ بر کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته تبدیل شده است، گفت: بر این اساس، مهم ترین ابزاری که سازمان ملل از آن سود می برد استفاده از ابزارهای اقتصادی همچون تهدید کشورها به تحریم و منزوی کردن است.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می توانند تحریم کشورهای عضو را تحریم کنند و در آن شرکت نکنند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به بازارهای بزرگی که اعضای جنبش عدم تعهد دارند، بیان داشت: کشورهای عضو این جنبش باید از ظرفیت بازارهای بزرگ خود استفاده کنند به گونه ای که اولویت مبادلات تجاری خود را به کشورهای عضو این جنبش اختصاص دهند.

 

وی افزود: اعضای جنبش عدم تعهد در رابطه با بدهی های اقتصادی یکدیگر نیز می توانند نقش موثری ایفاء کنند به طوری که اگر قرار است استمهالی برای پرداخت بدهی های خود کنند کشورهای عضو این جنبش را در اولویت چنین اقدامی قرار دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.