اعطای بالاترین نشان آمریکا به امیر کویت/ ترامپ: کویت به زودی با اسرائیل صلح می کند

دونالد ترامپ پس از دیدارش با هیات کویتی مدعی شد که این هیات برای پیوستن به توافق های صلح با اسرائیل مشتاق بودند و به زودی کویت هم به کشورهایی که با اسرائیل عادی سازی روابط کردند ملحق می شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد:« با شاهزاده ناصر صباح الاحمد الصباح، پسر بزرگ امیر کویت و هیأت کویتی دیدار کردم و آنها به امضای توافق صلح با دولت اسرائیل تمایل نشان دادند و من بر این باور هستم که آنها فوراً به جمع عادی‌سازان خواهند پیوست.»

دولت کویت هنوز به این اظهارات دونالد ترامپ واکنشی نشان نداده‌اند.

کویت جزو کشورهای عربی است که با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت مخالفت دارد.

از سوی دیگر، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا که بالاترین نشان این کشور است، را به صباح الاحمد الصباح، امیر کویت اعطا کرد.

خبرگزاری کویت در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که امیر این کشور به منظور تکمیل روند معالجه و درمان عازم آمریکا شده است و وضعیت سلامتی امیر ۹۱ ساله این کشور باثبات و رو به بهبودی است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، ناصر الصباح الاحمد الجابر، فرزند بزرگ امیر کویت به نمایندگی از پدرش در مراسم ویژه حضور داشت تا نشان لیاقت نظامی را دریافت کند.

نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا، بالاترین نشان است که تنها از سوی رئیس جمهور اعطا می شود و از سال ۱۹۹۱ تاکنون این نشان به هیچ فردی اعطا نشده بود.

کاخ سفید به صورت جداگانه اعلام کرد که ترامپ روز جمعه با پسر بزرگ امیر کویت دیدار کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.