اعلام آتش‌بس یک جانبه از سوی گروه بوکوحرام/ ارتش نیجریه اعلام آتش‌بس را رد کرد

۱۱ام بهمن ،

یکی از اعضای ارشد گروه بوکوحرام با اعلام اینکه در صفوف این گروه وابسته به القاعده شکاف ایجاد شده اعلام کرد، بوکوحرام سلاح خود را بر زمین گذاشته و اعلام آتش‌بس کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یکی از اعضای بوکوحرام به نام “ابو محمد ابن عبدالعزیز” که خود را نماینده رهبر بوکوحرام خواند، در نواری اعلام کرد: بوکوحرام در نیجریه و دیگر مناطق شمال آفریقا آتش‌بس اعلام کرده و دیگر با نیروهای دولتی درگیر نمی‌شود.

وی در این نوار که آن را برای رسانه‌های جمعی فرستاده بود، اعلام کرد: ما از تمامی کسانی که به ما اعتقاد دارند و در برای عقیده بوکوحرام می‌جنگند، می‌خواهیم که سلاح‌های خود را از امروز بر زمین بگذارند.

این عضو ارشد بوکوحرام سبب اعلام آتش‌بس از سوی این گروه جلوگیری از کشته شدن بیشتر غیرنظامیان در نیجریه خواند و اعتراف کرد که داخل گروه بوکوحرام اختلافات و شکاف‌هایی به وجود آمده است.

عبدالعزیز در عین حال تاکید کرد که بزرگترین بخش از بوکوحرام با آتش‌بس موافق است هر چند اختلافاتی میان اعضا در این خصوص وجود دارد.

وی در این نوار مشخص نکرد که آیا “ابوبکر شیکاو”، رهبر بوکوحرام از این آتش‌بس حمایت می‌کند یا خیر.

در همین حال ارتش نیجریه صدور هرگونه دستور مبنی بر توقف درگیری با بوکوحرام و آتش بس با این گروه را رد کرد.

این در حالی است که منابع نظامی و دولتی محلی در یکی از مناطق این کشور که شاهد بیشترین حضور بوکوحرام است از آتش بس اعلام شده از سوی این گروه استقبال کردند و ابراز امیدواری کردند که این آتش بس به پایان درگیری‌ها بیانجامد.

بر اساس آمار انتشار یافته از سوی دیده‌بان حقوق بشر از سال ۲۰۰۹ تاکنون هزاران تن در نیجریه به سبب درگیری‌های دولت با افراط‌یون به ویژه بوکوحرام جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.