اعلام آمادگی دانشگاه آزاد کرج برای ایجاد رشته داروسازی

۰۱ تیرماه ۱۳،

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، گفت: این دانشگاه برای راه‌اندازی رشته داروسازی به عنوان اولین رشته علوم پزشکی در این واحد دانشگاهی آمادگی دارد.

رامین حاجی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: این دانشگاه برای راه‌اندازی ۲۰ رشته دکتری و کارشناسی ارشد از شورای گسترش وزارت علوم درخواست مجوز کرده است.

وی افزود: تاسیس دانشگاه مجازی و افزایش رشته‌های مقاطع ارشد و دکتری جزء برنامه‌های این دانشگاه است، بر این اساس سعی داریم که ظرفیت پذیرش مقاطع کاردانی و کارشناسی را به صفر برسانیم و به همان نسبت مقاطع ارشد و دکتری را افزایش دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان اینکه این واحد دانشگاهی دارای ۳۱ هزار دانشجو، ۶۱۶ استاد عضو هیات‌ علمی و ۷۰۱ کارمند است، تصریح کرد: واحد کرج دارای رتبه جامع است که بین واحدهای دانشگاه آزاد، فقط تعداد محدودی از واحدهای دانشگاهی دارای این درجه می باشند.

وی افزود: این واحد دارای ۱۶۰ کارگاه و آزمایشگاه پیشرفته مجهز به آخرین وسایل و تجهیزات است و یک کتابخانه مرکزی بزرگ در مجتمع دانشگاه و ۱۱ کتابخانه در دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها با مجموع ۲۳۰ هزار جلد کتاب فارسی و لاتین از دیگر ظرفیت‌ها و امکانات این دانشگاه است.

رییس دانشگاه آزاد واحد کرج با اشاره به تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های این دانشگاه، گفت: ۱۱۰۹ عنوان مجله فارسی و لاتین و ۵۴۶۷ کتاب الکترونیکی و ۲۰ کیوسک اطلاع‌رسانی در این کتابخانه‌ها موجود است.

حاجی خانی افزود: این واحد دانشگاهی دارای ۱۵۱ رشته است که ۱۲ رشته آن در مقطع دکتری، ۶۸ رشته در مقطع کارشناسی‌ ارشد، ۴۹ رشته در مقطع کارشناسی و مابقی در رشته‌های کاردانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شادی:

    ببخشید میشه لطفا زمان دقیق راه اندازی رو اعلام کنید؟ الان از تیر ماه ۹۲ ۲ سال گذشته ! خب تا الن باید راه میفتاد!
    واسه کنکوریای ۹۴ که قراره امسال انتخاب رشته کنن خیلی مهمه!
    دانشگاه البرز که نزدیک تهرانه خیلی میتونه باعث جذب دانشجو بشه.. و حیفه اگه این دانشگاه دانشکده داروسازی نداشته باشه!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.