اعلام آمادگی سران کشورها برای سفر به تهران

ایران > انتخابات– گروه سیاسی:
در فاصله ۱۰روز مانده به مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، چهره‌های بعضی ضروریانان خارجی حاضر در این مراسم مشخص شده است.

دیروز رئیس‌جمهور لبنان هم در کنار رؤسای جمهور افغانستان، تاجیکستان و پاکستان برای حضور در مراسم تحلیف روحانی اعلام آمادگی کرد. روزنامه لبنانی السفیر از مشارکت میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان در مراسم تنفیذ حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران خبر داد و نوشت:

سلیمان که اکنون در آمریکا به‌سر می‌برد، پس از بازگشت از این کشور در رأس هیأتی متشکل از عدنان منصور وزیر خارجه و سمیر مقبل معاون نخست‌وزیر به ایران سفر خواهد کرد و در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری روحانی شرکت خواهد کرد. اومیت یاردیم سفیر ترکیه در تهران هم دربارهٔ حضور مقامات این کشور در مراسم تحلیف حسن روحانی به ایسنا گفته که ترکیه در این مراسم در سطح وزیر شرکت می‌کند.نخست‌وزیر سوریه و مقامات بلندپایه از عمان، امارات، قطر و دیگر کشورهای همسایه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور پیدا خواهند کرد.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب کشورمان که قرار است روز ۱۳مرداد‌ماه برگزار شود، برای نخستین‌بار پس از انقلاب با حضور ضروریانانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد. پیش‌تر سیدعباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفته بود که از همه کشورهای دنیا به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حضور در این مراسم دعوت شده است و براساس خبرها انتشار یافته اغلب کشورها از این دعوت استقبال کرده‌اند. کشورهای دیگر همسایه ازجمله کویت و آذربایجان هم برای حضور در این مراسم در سطوح بالا اعلام آمادگی کرده‌اند و خبرها حاکی از آن است که مقامات بلندپایه از امارات و عمان در مراسم حضور پیدا خواهند کرد که رئیس مجلس عمان ازجمله این مقامات است.

کشورهای حوزه آمریکای لاتین نیز در سطح بالا در این مراسم شرکت خواهند داشت که از آن جمله می‌توان به حضور نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اشاره کرد. به نوشته ایسنا، ضروریانان خارجی این مراسم در حافظیه و هتل‌های بزرگ تهران مستقر خواهند شد و سعدآباد نیز برای محل استقرار رؤسای جمهور پیش‌بینی شده است. ایران در شهریور سال ۹۱میزبان اجلاس عدم‌تعهد بود که سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در تهران حضور پیدا کردند. بعد از آن مراسم، ۱۳مرداد تهران بار دیگر شاهد حضور سران کشورهای دنیا خواهد بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.