اعلام آمادگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای اعزام ناو جنگی به دریای مدیترانه

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که نیروی دریایی این آمادگی را دارد تا ناوهای خود را به دریای مدیترانه اعزام کند.

امیر دریادار بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز چهارشنبه در حاشیه دومین روز از اولین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در جمع خبرنگاران در خصوص این همایش گفت:‌ قسمت‌های مختلف نیروی دریایی در این همایش حضور دارند و ما کارها و اقدامات آنها را می‌بینیم، آن‌چه می‌توان گفت این است که متخصصین در این همایش شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش صنایع مختلف وزارت دفاع شرکت کردند و ان‌شاءالله در سنوات آینده صنایع بیشتری را برای شرکت در همایش دعوت خواهیم کرد. در این همایش زیرمجموعه‌های وزارت دفاع حضور دارند.

دریادار بی‌غم در خصوص مقالاتی که در همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی مطرح شد،‌ افزود: در این همایش یکی از اندیشمندان موضوع تشکیل سازمان برخورد با جرائم دزدی دریایی را مطرح کرد که البته تشکیل این سازمان فقط در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا نیروی دریایی ناوهای خود را به مدیترانه می‌فرستد یا خیر، تأکید کرد: ما دو مقوله مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم؛ مقوله اول فرمایشات مقام معظم رهبری است، باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم تا توان علمی و نظامی خود را نشان دهیم. باید نشان دهیم که در بعد سیاسی حضور داریم.

وی افزود: بعد آموزشی را نیز باید مورد توجه قرار دهیم، بنابراین تأکید داریم که سفرهایی را در تنگه‌ها و آبراه‌های دنیا داشته باشیم تا بتوانیم در آنجا آموزش‌هایی را انجام دهیم.

امیر‌ بی‌غم اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش این آمادگی را دارد تا ناوهای خود را به مدیترانه، اقیانوس آرام و سواحل دور در نیم‌کره جنوبی و افریقا بفرستد. البته ما پیشنهادات خود را به ستادکل نیروهای مسلح می‌دهیم و در نهایت این ستادکل است که باید تصویب کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.