اعلام اسامی نامزدهای انتخابات ریاست دفتر سیاسی حماس

رسانه های فلسطینی اعلام کردند؛ برای تعیین ریاست جدید دفتر جنبش حماس که قرار است در پایان ماه نوامبر برگزار شود، افراد شاخص از جنبش حماس آمادگی خود را اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الدستور اردن؛ در راس این افراد، “خالد مشعل” رئیس کنونی دفتر سیاسی حماس، “موسی ابومرزوق” معاون وی و “اسماعیل هنیه” نخست وزیر حکومت فلسطین در غزه حضور دارند.

برای تعیین اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس که ۱۷ تن عضو آن می باشند، باید در ۳ اقلیم غزه، کرانه باختری و خارج از این دو منطقه رای گیری شده و نمایندگان به این دفتر سیاسی راه یابند و در مدت ۴ ساله مشغول به کار شوند.

به گفته منابع نزدیک به جنبش حماس، خالد مشعل تاکنون با ۱۶ سال ریاست بیشترین حضور را در این دفتر سیاسی داشته و به رغم مصاحبه های وی که از عدم حضور در این انتخابات سخن رانده بود، این بار هم برای پنجمین بار برای انتخابات دفتر سیاسی جنبش حماس نامزد شده است.

گفتنی است؛ پس از کش و قوس های فراوان این انتخابات با حضور این سه مقام شاخص جنبش حماس و تعداد دیگری از افراد که خود را نامزد ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس کرده اند، در پایان ماه نوامبر میلادی برگزار شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.