اعلام برنامه های تابستانی تئاتر در ۳۲ استان کشور

در تابستان سال جاری ۱۱۷۵ نمایش صحنه ای در ۳۲ استان کشور به صحنه می روند و ۱۰۹ کارگاه آموزشی نیزدر حوزه های مختلف تئاتر برپا خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت ایران تئاتر، در سه ماه تابستان ۹۱ با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی ادارات کل ارشاد استان ها و همچنین با همکاری انجمن های هنرهای نمایشی سراسر کشور تا پایان تابستان حدود ۱۱۷۵ اثر صحنه ای در ۳۲ استان کشور به صحنه می رود.
علاوه بر این در بخش تئاتر خیابانی ۶۱ نمایش  و در بخش نمایش عروسکی ۱۵ اثر تولید خواهد شد.
۲۲ کارگاه آموزشی در حوزه تخصصی کارگردانی، ۵۲ کارگاه در رشته بازیگری،  ۱۸ کارگاه در حوزه نمایش عروسکی و ۱۷ کارگاه آموزشی در حوزه نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد.
از جمله دیگر برنامه های داخلی استان ها می توان به برپایی ۸ نشست تخصصی تحت عناوین هفته فرهنگی و هنری، کارگاه های نشانه شناسی، جلسات نمایشنامه خوانی و نشست های هنرمندان استانی اشاره کرد.
در طول تابستان، در بخش جشنواره ها نیز ۲ جشنواره ملی و در سطح استان ها  ۴۳ جشنواره استانی و حدود ۳ جشنواره شهری برگزار خواهد شد. همچنین دفتر پژوهش نیز در برخی استان ها افتتاح خواهد شد.
از برنامه های داخلی برخی از استان ها می توان به اجرای طرح سیمرغ در استان فارس و اجرای طرح نمایش در زندان ها در استان کرمانشاه اشاره کرد.
همچنین در گیلان نیز جشنواره تئاتر خیابانی ساحلی برپا خواهد شد. نمایشگاه عکس تئاتر هم در استان هرمزگان و نمایشگاه عکس مرحوم استاد حمید سمندریان هم در چهارمحال بختیاری برپا خواهد شد.
در استان البرز، ویژه برنامه هایی با اجرای نمایش های مذهبی و تعزیه برقرار است. در خراسان رضوی هم جشنواره های نمایشنامه خوانی، در خراسان جنوبی کارگاهی تحت عنوان “طرح تا اجرا “و در زنجان هم جشنواره نمایشنامه خوانی برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است که کهکیلویه و بویراحمد یک نمایشنامه و سیستان و بلوچستان هم تا پایان تابستان ۱۰ اثر نمایشی را به چاپ خواهند رساند.
گفتنی است، تا به امروز ۶۰ درصد این برنامه ها در هر یک از استان های کشور پیش رفته است که تا پایان شهریورماه به سرانجام می رسد. این در حالی است که پس از آن نیز جشنواره های استانی کار خود را آغاز خواهند کرد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.