اعلام برکناری مرتضوی در روزنامه رسمی

در حالی که دولتی ها همچنان بر ریاست سعید مرتضوی بر صندوق تامین اجتماعی اصرار دارند، روزنامه رسمی، برکناری وی را اعلام کرد تا به این ترتیب حضور سعید مرتضوی در این صندوق، رسما غیرقانونی شود.

جوان آنلاین: در حالی که همچنان بر ریاست سعید مرتضوی بر صندوق تامین اجتماعی اصرار وجود دارد، روزنامه رسمی، برکناری وی را اعلام کرد تا به این ترتیب حضور سعید مرتضوی در تامین اجتماعی رسما غیرقانونی شود.

در حالی که دولتی ها همچنان بر ریاست سعید مرتضوی بر صندوق تامین اجتماعی اصرار دارند، روزنامه رسمی، برکناری وی را اعلام کرد تا به این ترتیب حضور سعید مرتضوی در این صندوق، رسما غیرقانونی شود.
 
روزنامه رسمی، آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی توسط هیئت امناء صندوق و همچنین ابطال انتصاب وی به این سمت توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را منتشر کرد.
 
این در حالی است که دولتی ها همچنان معتقدند رای دیوان غیرقانونی است و تامین اجتماعی یک سازمان دولتی نیست که دیوان حق ورود به ماجرای آن را داشته باشد.
 
همین چند روز پیش بود که محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیئت‌ وزیران درباره نظر دولت نسبت به صدور رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این حکم نافذ نیست و آقای مرتضوی به کار خود ادامه می‌دهد.
 
بعد از آن بود که دیوان عدالت اداری به این سخنان واکنش نشان داد و علی‌اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره اظهارات رحیمی گفت: ماده ۴۵ قانون دیوان عدالت اداری در این زمینه تعیین تکلیف کرده و ناظر است و اگر بعد از انتشار رأی هیئت عمومی در روزنامه رسمی کشور، فردی که رأی علیه وی صادر شده است، از رأی استنکاف کند، بر اساس ماده ۴۵ در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که ممکن است در صورت استنکاف از اجرای حکم و براساس ماده ۴۵،‌ مستنکف به انفصال از خدمت محکوم شود گفت: بله، ممکن است اینگونه شود.
 
گفتنی است، علیرغم اینکه رأی دیوان عدالت اداری، انتصاب سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی را ابطال کرده است، اما به دلیل اینکه مرتضوی از سوی هیئت امنای تأمین اجتماعی و وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در این پست منصوب شده است، در واقع روی سخن ماده ۴۵ قانون دیوان عدالت اداری هیئت‌امنای تأمین اجتماعی و شخص وزیر خواهد بود و اینها هستند که در صورت استنکاف از رأی صادره، با خطر انفصال از خدمات دولتی قرار دارند.
 
با این وجود به نظر می رسد دولتی ها همچنان قصد دارند بر ادامه ریاست سعید مرتضوی بر صندوق تامین اجتماعی اصرار کنند چرا که شنیده ها حاکی از آن است که برخی نزدیکان رئیس جمهور به وی پیشنهاد داده اند تنها راه حل قطعی پایان جنجال ها درباره انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، اعلام نظر هیئت حل اختلاف قوا مبنی بر عدم صلاحیت دیوان عدالت اداری برای تصمیم گیری درباره این انتصاب است و باید این موضوع را به این هیئت ارجاع داد تا گره این کار به دست شورای عالی حل اختلاف باز شود.
 
در هر حال با توجه به رای دیوان عدالت اداری و ابلاغیه رسمی آن، هر گونه حضور سعید مرتضوی در اتاق ریاست صندوق تامین اجتماعی غیر قانونی است و می تواند وزیر کار را با خطر برکناری مواجه کند.
 
حالا باید منتظر ماند و دید آیا بالاخره دولتی ها کوتاه می آیند و به قانون تمکین می کنند یا باید شاهد ادامه جنجال ها و در نهایت برکناری وزیر کار بود؟


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.