اعلام ضوابط ادامه تحصیل مشمولان وظیفه عمومی درمدارس

به گفته سحرخیز این دانش‌آموزان چنانچه در سن مشمولان قرار گرفته باشند و به مدرسه مراجعه نکنند و یا بدون اخذ نامه معافیت در مدرسه حاضر شوند تحصیل آنها به معنای انصراف خواهد بود و کسی که منصرف از تحصیل شود مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اعلام ضوابط ادامه تحصیل مشمولان وظیفه عمومی در مدارس گفت: ادامه تحصیل دانش‌آموزان پسر که مهر امسال وارد ۱۹ سالگی می‌شوند تنها در صورت اخذ معافیت سربازی تا پایان ۲۰ سالگی از سازمان وظیفه عمومی ناجا امکانپذیر است.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: بعد از اصلاح موادی از قانون وظیفه عمومی که شورای نگهبان آن را به دولت و دولت نیز به دستگاه‌ها اعلام کرده بخشی از این اصلاحیه قانون مربوط به آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: بر اساس این قانون مشمولانی که ۱۸ سال آنها تمام می‌شود و وارد ۱۹ سالگی می‌شوند تنها تا پایان ۲۰ سالگی می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند چرا که در اصلاحیه این قانون امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان و استفاده از معافیت تحصیلی از ۲۴ سال به ۲۰ سال کاهش پیدا کرده است.

سحرخیز افزود: از این پس مشمولان برای ادامه تحصیل باید دارای معافیت تحصیلی بوده و سن آنها برای تحصیل تا پایان دوره متوسطه حداکثر ۲۰ سال باشد.

ارائه فرم معافیت تحصیلی مدارس برای ثبت‌نام مشمولان الزامی است

وی ادامه داد: متولدان مهر ۷۳ و قبل از آن که اول مهر وارد مدرسه می‌شوند و ۱۸ سال آنها به اتمام رسیده ثبت‌نامشان در مدارس به صورت موقت است و باید با دریافت فرمی از پلیس + ۱۰ و اخذ نامه معافیت تحصیلی برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند چرا که ارائه این معافیت‌های تحصیلی الزامی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به ایسنا گفت: چنانچه دانش‌آموزی که وارد ۱۹ سالگی شده باشد و بدون عذر موجه ۳ ماه از مراجعه به مدرسه خودداری کند در وظیفه عمومی برای آنها غیبت وارد شده و همچنین در مدرسه نیز مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود؛ لذا به همه دانش‌آموزان پسر مشمول این قانون توصیه می‌شود در اسرع وقت نسبت به اخذ معافیت تحصیلی خود و ارائه آن به مدرسه اقدام کنند و ‌مدیران مدارس موظفند این دانش‌آموزان را به نظام وظیفه معرفی کنند.

به گفته سحرخیز این دانش‌آموزان چنانچه در سن مشمولان قرار گرفته باشند و به مدرسه مراجعه نکنند و یا بدون اخذ نامه معافیت در مدرسه حاضر شوند تحصیل آنها به معنای انصراف خواهد بود و کسی که منصرف از تحصیل شود مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به یکی از تبصره‌های مربوط به این قانون نیز به ایسنا گفت: کسانی که قبل از این قانون وارد دوره متوسطه شده‌اند روند تحصیل آنها بر اساس قانون قبلی خواهد بود و این دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان ۲۲ سالگی در رشته‌های فنی حرفه‌ای و تا پایان ۲۴ سالگی در رشته‌های علوم فنی، تجربی و علوم انسانی و رشته‌هایی که پیش دانشگاهی دارد ادامه تحصیل دهند.

سحرخیز آیین‌نامه ضوابط ادامه تحصیل مشمولان نظام وظیفه ۱۱ مردادماه جاری به تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.