اعلام قیمت جدید انواع میوه در بازار/ خرمای تازه جهرم به بازار آمد

حسین مهاجران درگفتگو با مهر درخصوص وضعیت قیمتی میوه در بازار اظهارداشت: به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان است، مجالس کاهش یافته و مردم کمتر میوه خریداری می کنند، لذا چون تقاضا کم شده و عرضه زیاد شده ، قیمت میوه جات کاهش یافته است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته قیمت برخی از میوه ها مانند گیلاس سنگون و سولقون بین ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان است. این فعال بازار میوه و تره بار با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم موز درحدود ۱۲۰۰ تومان است، گفت: با توجه به اینکه قیمت دلار افزایش یافته و طی چند وقت اخیر نیز هرکیلوگرم موز زیر قیمت ۱۵۰۰ تومان به بازار عرضه شده است، همه واردکنندگانی که این میوه را با دلار آزاد وارد کرده اند، متضرر شده اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم انبه ۳۲۰۰ تومان است، قیمت هرکارتن ۶ تایی آناناس را بین ۴۸۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تومان اعلام کرد.

مهاجران با بیان اینکه تا چندی پیش قیمت هرکیلوگرم پرتقال وارداتی از مصر ۲۶۰۰ تومان و پرتقال وارداتی از ترکیه ۱۴۰۰ تومان بود، گفت: درحال حاضر همه پرتقالهای وارداتی از ترکیه و مصر به دلیل نداشتن خریدار یا زیرقیمت ۱۰۰۰ تومان به فروش می روند و یا در سردخانه ها مانده اند.

به گفته وی، قیمت هرکیلوگرم سیب وارداتی از فرانسه و آفریقا بین ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران قیمت هرکیلوگرم گلابی شاه میوه را بین ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان اعلام کرد.

مهاجران در خصوص قیمت زردآلو هم گفت: قیمت زردآلو هفته گذشته ۳۰۰۰ تومان بوده و این هفته به ۲۲۰۰ تومان رسیده است.

وی در ادامه درخصوص قیمت سبزیجات گفت: با توجه به اینکه میزان تولید سبزیجات به شرایط آب و هوایی در تابستان رشد کمی و تلفات زیادی دارند، لذا قیمت آنها به طور طبیعی افزایش پیدا می کند به طوریکه درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم اسفناج ۲۰۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم جعفری ۱۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران درخصوص قیمت انواع خرما در بازار گفت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم خرمای مضافتی ۵۰۰۰ تومان، قیمت هرکیلوگرم خرمای زاهدی ۲۵۰۰ تومان، قیمت هرکیلوگرم خرمای دشتستانی ۲۰۰۰ تومان و قیمت سایر خرماهای متفرقه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم خرمای صادراتی پیارم ۹۰۰۰ تومان است، گفت: هم اکنون خرمای تازه خشت جهرم شاخه ای هم به بازار آمده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.