اعلام مجازات متهم ردیف اول پرونده بیمه / جزئیات حکم پرونده اختلاس از بیمه

محسنی اژه ای:

خبرگزاری پانا:سخنگوی قوه قضائیه از جزئیات حکم پرونده اختلاس از بیمه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی  پانا، حجت اسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و ششمین نشست خبری خود اعلام کرد که حکم پرونده بیمه نهایی شد. محکومین پرونده بیمه به حبس ابد، ۲۵ تا ۲۳ سال زندان و جزای نقدی از ۱۰ میلیارد تومان به پایین محکوم شده اند. یکی از متهمان به حبس ابد، پنج سال و دوسال حبس برای سه جرم متفاوت همراه با ۱۰۱ میلیارد تومان جریمه نقدی و رد مال ۲۸ میلیارد تومان محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه  ادامه داد:پرونده متهمان فساد بانکی بزرگ تا پایان هفته به دیوان عالی کشور فرستاده می شود.

، حجت الاسلام محسنی‌اژه ای با اشاره به پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری اظهار داشت: رسیدگی به بخشی از پرونده در دادگاه بدوی تمام شد که قضات دادگاه نسبت به بعضی اتهامات و متهمان نقص گرفت و پرونده آنها را به دادسرا فرستاد، اما نسبت به متهمانی که تحقیقات در رابطه با آنها کامل بود، حکم صادر شد. پرونده برخی دیگر از متهمان نیز در دادسرا مفتوح است که هنوز برای آنها کیفرخواست صادر نشده است.

وی افزود: در حکم صادر شده برای متهمان مجازات حبس ابد، ۲۵ سال زندان، ۲۳ سال و ۱۵ سال حبس به پایین در نظر گرفته شده است. همچنین جزای نقدی از ۱۰۱ میلیارد ریال به پایین و رد مال از ۶۶ میلیارد ریال به پایین در نظر گرفته شده است. برخی از متهمان که جزو کارمندان دولت نیز بودند به انفصال دائم یا موقت از خدمات دولتی محکوم شدند.

وی با اشاره به حکم متهم اصلی پرونده اظهار داشت: متهم ردیف اول در رابطه با یکی از اتهاماتش به حبس ابد، اتهام دیگرش ۵ سال و سومین اتهامش ۲ سال زندان محکوم شده است. همچنین وی به بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال جزای نقدی و بیش از ۲۸ میلیارد ریال رد مال محکوم شده است. متهم ردیف دوم پرونده نیز براساس حکم صادر شده به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، ۶۴ میلیارد ریال جریمه نقدی و ۳۳ میلیارد ریال رد مال محکوم شده است. حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، ۶۶ میلیارد ریال جزای نقدی و ۳۵ میلیارد ریال رد مال حکم مجازات متهم ردیف سوم این پرونده است.

دادستان کل کشور سپس به پایان یافتن مهلت اعتراض متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ اشاره کرد و گفت: براساس آخرین اصلاحیه صورت گرفته ۱۰ مهر آخرین فرصت اعتراض متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ به حکم مجازاتشان بود. به همین خاطر تا پایان وقت اداری امروز شعبه اعتراض متهمان را دریافت می کند و از فردا اقدامات برای ارسال پرونده به دیوان عالی کشور صورت می گیرد. در تلاش هستیم تا پایان این هفته پرونده فساد بانکی بزرگ به دیوان عالی کشور فرستاده شود.

گفتنی است، در پرونده فساد بانکی بزرگ ۴ متهم ردیف اول به اعدام و دو متهم دریف پنجم و ششم به حبس ابد محکوم شده اند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.