اعلام مصوبه طرح جامع شهرزواره اصفهان شورای‌‌عالی شهرسازی و معماری ایران

  طرح جامع شهرزواره که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  در اجرای بند (۵) ذیل ماده (۴) قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای،‌منطقه‌‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب ۱۲/۱۰/۷۸ هیات وزیران،شورای‌‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۸/۱/۹۱ طرح جامع شهرزواره را که در اجرای بند (۲) از ماده (۳) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ ۲۹/۱۱/۹۰ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و ضمن تصویب طرح مقرر کرد:
۱- در ضلع شمال شرقی اراضی زراعی و باغی از محدوده شهر خارج و در حریم شهر تثبیت گردد و خط محدوده بر لبه بافت موجود منطبق شود.
۲- در جدول کاربری‌ های پیشنهادی کاربری مسکونی با تأمین خدمات به کاربری مسکونی تغییر یابد و در جدول سطوح و سرانه پیشنهادی لحاظ شود.
۳- کاربری پیشنهادی مسکونی – تجاری (مختلط) در شمال شهر از محدوده حذف گردد و در سایر بخشها براساس مصوبه شورای عالی اصلاح شود.
۴- اراضی باغی و کاربری پیشنهادی مختلط مسکونی – تجاری و معبر پیشنهادی از محدوده شهر خارج گردد و خط محدوده بر ساخت و ساز موجود منطبق شود. (شمال شهر)
۵- مساحت کاربری پیشنهادی آموزش، تحقیقات و فناوری واقع در ضلح جنوبی شهر براساس تعداد دانشجو (براساس استعلام بعمل آمده) و مطابق طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربریهای شهری و تعیین سرانه آنها مصوبه مورخ ۱۰/۳/۸۹ شورای عالی شهرسازی و معماری و همچنین مطابق مصوبه ی مورخ ۲۳/۶/۱۳۷۱
شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص ضوابط مربوط به تعیین زمین مورد نیاز موسسات آموزش عالی، مشخص شده و اراضی مازاد از محدوده شهر خارج شود.
۶- عناوین کاربری‌های پیشنهادی مطابق طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربریهای شهری و تعیین سرانه آنها مصوب ۱۰/۳/۸۹ شورای عالی شهرسازی و معماری اصلاح و ارائه شود.
۷- اراضی باغی داخل محدوده شهر تابع ماده ۱۴ قانون زمین شهری لحاظ گردد و به عنوان اساس طرح در ضوابط و مقررات تثبیت شود.
۸- نقشه سلسله مراتب شبکه معابر مطابق آئین نامه طراحی راههای شهری ایران مصوب مورخ۷/۹/۱۳۷۳ شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و ارائه شود.
۹- اساس طرح جامع مطابق دستورالعمل تشخیص اساس طرح جامع شهر مصوب مورخ ۲۳/۱۲/۶۳ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و آستانه مغایرت های اساسی نیز براساس تبصره یک ماده ۴۴ آئین نامه نحوه بررسی وتصویب طرحهای توسعه وعمران محلی، ناحیه، منطقه ای وملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲/۱۰/۷۸ هیات محترم وزیران تهیه و ارائه شود.
گفتنی است :این طرح براساس جمعیت‌ پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (۱۴۰۴) معادل ۱۲۲۱۴ نفر در محدوده‌ای به وسعت ۹/۴۶۸ هکتار شامل کاربریهای مورد نیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی ۰۴/۲۶ نفر در هکتار) و حریمی به مساحت ۳۶۵۶ هکتار تهیه وبه تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده بود.
شورای‌‌عالی شهرسازی و معماری ایران از مشارکت موثر و ثمربخش کار گروه تخصصی امور زیربنائی وشهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست استاندار اصفهان در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی و اظهار امیدواری نموده است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط‌زیست شهروندان محترم شهر زواره بیش از پیش فراهم شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.