اعلام موجودیت سومین فراکسیون مجلس در آغاز سال ۹۳

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دو فراکسیون اصولگرای مجلس و بعضی حامیان دولت با تشکیل فراکسیون سوم در مجلس گفت: تخمین می زنیم حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی عضو این فراکسیون شوند، اما آقای مطهری معتقد است حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ نماینده هم عضو این فراکسیون شوند از ابتدای سال ۹۳ اعلام موجودیت خواهیم کرد.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از تصمیم نمایندگان مستقل مجلس برای تشکیل فراکسیون سوم در مجلس خبر داد.

وی اظهار داشت: عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه، علیرضا محجوب و علی مطهری نمایندگان مردم تهران از موسسان این فراکسیون می باشند.

این نماینده که نخواست نامی از وی برده شود، ادامه داد: تخمین می زنیم حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی عضو این فراکسیون شوند. اما آقای مطهری معتقد است حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ نماینده هم عضو این فراکسیون شوند از ابتدای سال ۹۳ اعلام موجودیت خواهیم کرد.

وی در خصوص واکنش فراکسیون های اصولگرای مجلس شورای اسلامی در قبال تصمیم نمایندگان مستقل مجلس برای اعلام موجودیت گفت: حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده در صورت تشکیل فراکسیون سوم، دو فراکسیون اصولگرای مجلس به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد.

وی که عضو فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت بوده است با بیان اینکه بیش از یک سال است که در جلسات این فراکسیون شرکت نکرده است گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از اطلاع از تصمیم ما برای تشکیل فراکسیون سوم خواستار گفتگو در این خصوص شد.

وی با بیان اینکه محمد رضا تابش عضو این فراکسیون نشده است گفت: طرفداران دولت نگران می باشند که تعداد بسیاری از نمایندگان عضو این فراکسیون نشوند بنابر این مخالف تشکیل فراکسیون سوم مجلس می باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی رغم مخالفت های فراکسیون اصولگرایان و رهروان و حملات بعضی روزنامه ها ، فراکسیون سوم مجلس قصد دارد با عضویت نمایندگان مستقل مجلس اعلام موجودیت کند.

به گزارش مهر، پیش از این نیز خبری انتشار یافته مبنی بر اینکه فراکسیونی به نام فراکسیون اعتدال نیز با عضویت ۱۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی قصد اعلام موجودیت دارد که بنا به مصالحی فعلا این کار را به تعویق انداخته است.

حدود دوسال از آغاز مجلس نهم با حضور دو فراکسیون سیاسی اصولگرا می گذرد. پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مرزهای گرایشات سیاسی در مجلس شورای اسلامی در حال شفاف تر شدن است و زمزمه های تشکیل فراکسیون سوم به گوش می رسد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.