اعمال تحریم ها فرصتی برای توسعه خودکفایی است

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در مورد تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران اسلامی اظهار داشت:

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: معتقدم آنچکه هم اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران دارد به برکت همین تحریم ها و خباثت های مستکبرین بوده است.

وی ادامه داد: بطور حتم کشورهای اروپایی نیز در بلند مدت نمی توانند چنین تحریم هایی را علیه ایران ادامه دهند و در نهایت مجبور به عقب نشینی خواهند بود.

حسینی گفت: آنان فعلا می خواهند با اعمال چنین تحریم هایی شاید بتوانند از روند پیشرفت فعالیت های صلح آمیز ایران بکاهند اما به امید خدا با توجه به تدابیری که در مجلس اندیشیده شده این تیر آنان نیز به سنگ خواهد خورد.

وی در مورد ادامه روند گفت و گوهای هسته ای اظهار داشت: اگر اروپا تدبیری عاقلانه ای را در پیش می گرفت و در قبال خواسته های به حق جمهوری اسلامی ایران کوتاه می آمد؛ بطور حتم به نفعشان بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون که آنان این رویه را در پیش نگرفته اند و سعی در اعمال تحریم های شرارت بار دارند بطور حتم جمهوری اسلامی ایران نیز مقابله به مثل خواهد کرد تا آنان را مجبور به عقب نشینی کند.

وی یادآور شد: معتقدم اعمال این تحریم ها در روند آتی گفت و گوها ایران با گروه ۱+۵ تاثیرگذار خواهد بود چرا که آنان به خواسته های به حق ایرانیان توجهی نکردند و بر همین اساس نیز ما باید متقابلا بر اساس رفتار آنان برخورد کنیم.

گزارمیز**۹۱۸۷**۱۵۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۸۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.