اعمال جریمه ١٠٠ هزار تومانی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک منوط به اجرای طرح

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعمال جریمه ۱۰۰هزار تومانی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را منوط به اجرای طرح‌های ترافیکی پس از موافقت ستاد ملی کرونا دانست.

یوسف حجت در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین جریمه ۱۰۰هزار تومانی برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح‌های ترافیکی در سال جاری، گفت: هیأت وزیران جریمه ورودغیر مجاز به محدوده طرح های ترافیکی را ۱۰۰هزار تومان تعیین کرده است که بنابراین مصوبه، این جریمه از ابتدای اردیبهشت ماه قابل اجرا بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا، طرح های ترافیکی اجرا نمی شود و طبیعتا جریمه ۱۰۰هزار تومانی ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی نیز معلق می‌ماند، ادامه داد: وقتی طرح های ترافیکی اجرا نمی شود؛ قطعا اعمال جریمه نیز بی معنا می‌شود و اجرای مصوبه هیات وزیران؛ منوط به اجرای طرح های ترافیکی است.

آغاز اعمال جریمه‌های جدید ورود غیر مجاز به محدوده طرح‌های ترافیکی با اجرای طرح

حجت با تاکید بر اینکه اگر یک روز طرح های ترافیکی اجرایی شود،‌ جریمه های جدید نیز اعمال خواهد شد، افزود: در گذشته مردم برای ورودهای ضروری خود به محدوده طرح با وسیله نقلیه شخصی هیچ راه قانونی نداشتند و حتما باید تخلف می‌کردند؛ اما حالا راهکارهای مختلفی برای ورود به محدوده است و حتی با اعمال تخفیف های مختلف می توان هزینه را کاهش داد و دلیلی برای تخلف وجود ندارد.

از افزایش نرخ جریمه استقبال کرده و آن را تایید می‌کنیم

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه فلسفه جریمه، بازدارندگی آن است و برهمین اساس می بایست جریمه از مبلغ عوارض بیشتر باشد، تصریح کرد: جریمه باید از عوارض بیشتر باشد و گرنه مردم به سمت تخلف سوق داده می‌شوند؛ اما حالا که جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک دوبرابر شده، امیدواریم هیچ فردی تخلف نکند.

وی با بیان اینکه ما از افزایش نرخ جریمه استقبال کرده و آن را تایید می‌کنیم چرا که روندی منطقی است، گفت: البته جریمه به خزانه دولت واریز می‌شود و هیچگونه انگیزه مالی برای جریمه از سوی پلیس نیست؛ بلکه انگیزه پلیس از جریمه صرفا خدمت و بهبود شرایط ترافیک است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.