اعمال سلیقه، بیش از گرانی ارز تولید سینما را کاهش داد

سماکباشی:
اعمال سلیقه، بیش از گرانی ارز تولید سینما را کاهش داد
۱۸ مهر – ۱۱:۳۷:۰۱ – { سینمای ایران } – کـدخبـر : ۱۱۸۰۶۶
  • صدابردار فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» تاکید کرد اعمال سلیقه در مدیریت سینما به کاهش تولید انجامیده است.

محمود سماکباشی درباره وضعیت کنونی سینمای ایران به سوره سینما گفت: متاسفانه شرایط امروز سینمای ایران اصلاً وضعیت خوبی نیست. تولیدات بسیار کم شده و نتیجتاً من و بسیاری از همکارانم در بیکاری به سر می‌بریم.

صدابردار فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» ادامه داد:‌ وقتی بخش خصوصی بسیار کم کار و تقریباً رو به تعطیلی هدایت شود اکثر تولیدات دولتی هستند و اهالی سینما به دسته خودی و ناخودی تقسیم شده‌اند. نبود امنیت شغلی در سینماگران انگیزه کاری را در آنها کم می‌کند و این به هیچ عنوان به نفع فرهنگ و هنر کشورمان نیست.

صدابردار فیلم سینمایی «میم مثل مادر» افزود: اعمال سلیقه‌های مختلف روی آثار و نبود امنیت نمایش و پخش ،دیگر بخش خصوصی جرأت شروع تولید اثری نمی‌کند. این ضربه‌های مختلف که به سینمای خصوصی وارد می‌شود بیشتر از بالارفتن هزینه‌های تولید به کم‌کاری بخش عظیمی از سینما ایران دامن می‌زند.

وی ادامه داد: سینما دچار سوء مدیریت شده، متأسفانه مدیران تنها فاصله نیم‌متری خود را می‌بینند. گاهی به واسطه یک تصمیم شخصی، یک تنه سعی در اعمال نظر خود بر سینما و اهالی آن را دارند.

محمود سماکباشی در پایان گفت: تعداد زیادی از اهالی سینما امنیت شغلی ندارند و این نگرانی در عملکرد آنها ناخودآگاه تأثیر می‌گذارد. تولیدات سینمایی نباید منحصر به بخش دولتی و افراد خاص باشد.

 


پایگاه خبرى ، تحلیلى سوره سینما
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.