«اعمال سیاست های تعزیراتی برای کاهش قیمت تولیدات داخلی جوابگو نیست»

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک گفت: اعمال سیاست های تعزیراتی برای کاهش قیمت تولیدات داخلی جوابگو نیست.

اقتصادآنلاین/گروه تولید و تجارت:

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک گفت: اعمال سیاست های تعزیراتی برای کاهش قیمت تولیدات داخلی جوابگو نیست.

‘محمدرضا درافشار’ روز سه شنبه در نشست خبری، با اشاره به اینکه سیاست های تعزیراتی راهکاری کوتاه مدت و به قیمت از بین رفتن تولید داخل خواهد بود گفت: سرمایه ها باید به سمت تولید معطوف شود و کاهش مصنوعی قیمت ها عدم سود دهی تولید را بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، وی به برخی از مشکلات فرآروی تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و گفت:در حال حاضر مشکل عمده تولید ،عدم همکاری سیستم بانکی است که نوسانات نرخ ارز نیز به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم با کالاهای چینی رقابت کنیم،تصریح کرد قیمت تمام شده ما بسیار بالاتر از قیمت تمام شده تولیدکنندگان چینی است و مواد اولیه ای نیز که خریداری می کنیم حداقل ۴۰ درصد بالاتر از قیمت آنها است.

درافشار، شرایط امروز را شرایطی استثنایی خواند و تاکید کرد صنایع ما در شرایط برابری رشد نکرده اند و اگر مراقب نباشیم با زوال آنها رو به رو خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک همچنین به عدم فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی نیز اشاره کرد و گفت:متاسفانه مردم تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند که این امر سبب شده تا تولیدات داخلی بدون ذکر مکان تولید در بازار عرضه شوند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.