اعمال مقررات ‘پرواز ممنوع’ بر فراز دهکده المپیک لندن و مناطق اطراف

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی، این مقررات از نیمه شب به مرحله اجرا در می آید و تا پایان مسابقات المپیک پا برجا خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس برای کنترل منطقه پرواز ممنوع از موشک های زمین به هوا، هواپیماهای جنگی و بالگردهای نظامی استفاده خواهد کرد.

وسعت منطقه پرواز ممنوع حدود ۳۰ مایل مربع اعلام شده است و به گفته مقامات وزارت دفاع شامل پروازهای مسافری که در کریدورهای هوایی از قبل تعیین شده پرواز می کنند، نمی شود.

بر اساس گزارش های رسانه ای در صورتی که هواپیما و یا دیگر اشیاء پرنده بدون مجوز وارد منطقه پرواز ممنوع شوند، پست از ارسال هشدارهای لازم ممکن است با موشک و یا هواپیماهای جنگی هدف حمله قرار بگیرند و ساقط شوند.

وزارت دفاع انگلیس برای اجرای مقررات پرواز ممنوع بر فراز مناطقی از لندن و جنوب شرق انگلیس، شش نقطه را برای استقرار موشک های زمین به هوا تعیین کرده است که روز گذشته حداقل در چهار نقطه کار استقرار موشک به پایان رسید.

همچنین هواپیماهای جنگی تایفون و بالگردهای نظامی کینگ در پایگاه هوایی نورثهولت لندن در حالت آماده باش به سر می برند تا در صورت نیاز دست به عملیات نظامی بزنند.

ناو جنگی ‘ایچ ام اس اوشین’ نیز به همراه اسکادران بالگردی خود از هفته آینده در رودخانه تیمز در نزدیکی دهکده المپیک مستقر می شود.

تدابیر امنیتی بازیهای المپیک در حالی تشدید شده است که یک شبکه تلویزیونی انگلیس روز پنجشنبه گزارش داد هنوز حفره های امنیتی زیادی در بازیهای المپیک لندن که حدود دو هفته دیگر آغاز می شود، وجود دارد.

‘اسکای نیوز’ به نقل از یکی از کارکنان شرکت امنیتی ‘جی ۴ اس’ که بخش مهمی از امور امنیتی بازیهای المپیک لندن را برعهده دارد، گفت: احتمال اینکه کسی بتواند اسلحه و یا مواد منفجره ای را وارد اماکن برگزاری مسابقات المپیک بکند، در حال حاضر حدود ۵۰ درصد است.

این فرد که شبکه اسکای نیوز، از او به عنوان یکی از مربیان امور امنیتی در شرکت ‘جی ۴ اس’ یاد کرده است، افزود: در جریان آموزش نیروها برای المپیک، ما بارها توانستیم بصورت آزمایشی سلاح و مواد منفجره را از بازرسی های امنیتی عبور دهیم.

وی گفت: نواقص جدی هم در زمینه آموزش نیروها و همچنین کارکرد اسکنرها و دستگاه های کشف فلز و مواد منفجره وجود دارد که باید برطرف شود.

وی اظهارداشت: در حالی که برخی از نیروهای تحت آموزش در جریان آزمون ها موفق عمل نکردند ولی باز هم مسئولان شرکت ‘جی ۴ اس’ آنها را برای کار در دهکده المپیک استخدام کرده اند.

شرکت ‘جی ۴ اس’ در واکنش به افشاگری های یکی از مربیان خود تاکید کرد که ما متعهد هستیم برگزاری مسابقاتی ایمن را در ایام بازیهای المپیک تضمین کنیم.

این شرکت در بیانیه ای افزود: ما مقررات سختی را در زمینه استخدام و آموزش نیروهای خود داریم و در حال حاضر چهار هزار نفر از نیروهای آموزش دیده در اماکن مربوط به المپیک مستقر شده اند.

‘ما پیشرفت خوبی داشته ایم و ۹ هزار نیروی دیگر نیز آخرین مراحل گزینش و آموزش های خود را طی می کنند.’

شرکت ‘جی ۴ اس’ در عین حال اعتراف کرده است که از برخی برنامه های پیش بینی شده، عقب است.

رسانه های انگلیس در هفته جاری گزارش دادند که به دلیل ناتوانی شرکت ‘جی ۴ اس’ در تامین ۱۰ هزار نیروی امنیتی پیش بینی شده برای المپیک لندن، وزارت دفاع انگلیس از ارتش خواسته است که سه هزار و ۵۰۰ نیروی اضافی را برای جبران این عقب ماندگی، اختصاص دهد.

شبکه خبری ‘بی بی سی’ چهارشنبه شب در این باره گزارش داد که وزارت دفاع انگلیس به ارتش این کشور برای تامین نیروی اضافی آماده باش داده است.

عدم تحقق برنامه های پیش بینی شده مقامات انگلیسی در زمینه تامین امنیت المپیک بازتاب زیادی در رسانه ها و محافل سیاسی این کشور داشت و وزیران کشور و دفاع نیر مجبور شدند با حضور در پارلمان در این باره توضیح دهند.

مقامات انگلیسی تاکید می کنند که هیچ گونه اختلالی در امنیت المپیک لندن به وجود نخواهد آمد و همه پیش بینی های لازم برای جبران کمبود نیرو، صورت گرفته است.

پیشتر قرار بود که ارتش انگلیس حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای خود را برای کمک به امور امنیتی و انتظامی المپیک اختصاص دهد که با افزوده شدن سه هزار و ۵۰۰ نیروی دیگر، این رقم به ۱۷ هزار نفر افزایش یافت.

موضوع تامین امنیت بازیهای المپیک یکی از دغدغه های اصلی مقامات این کشور بوده و سرمایه گذاری هنگفتی نیز در این زمینه انجام شده است.

برخی از طرح های امنیتی دولت انگلیس برای بازیهای المپیک از جمله استقرار موشک های زمین به هوا در مناطق مسکونی لندن از همان ابتدا با جنجال های زیادی مواجه شد ولی مقامات دولتی تاکید کرده اند که این طرح ها به رغم مخالفت های موجود به پیش خواهد رفت.

علاوه بر به کارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته، مجموعا حدود ۲۴ هزار نیرو نیز مسئولیت امور امنیتی المپیک لندن را برعهده خواهند داشت.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۶ تا ۲۲ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازیهای المپیک شده است. پیشتر بازیهای المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۱۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.