افتتاح آزاد راه تهران- شمال

جام جم آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مرحله نخست آزاد راه تهران- شمال تا یک ماه دیگر خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، علی نیکزاد از احیا و راه‌اندازی بخش هایی از پروژه آزاد راه تهران – شمال به عنوان یک هدف بنیادین توسط دولت دهم یاد کرد و افزود: از آنجا که بنیاد مستضعفان طرف مشارکت وزارت راه و شهرسازی در این پروژه است باید طرفین عزم جدی برای اتمام این پروژه داشته باشند تا نقل قول‌هایی که مبنی بر افتتاح این پروژه می‌شود جامه عمل بپوشد.

وزیر راه از تدوین یک برنامه راهبردی برای بهره‌برداری بخش هایی از آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: به عنوان نمونه برای تحقق این دیدگاه در قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال حد فاصل مرزن‌آباد- چالوس (به طول حدود ۲۰ کیلومتر) از چندی پیش هر هفته معاون ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور در محل پروژه حضور می‌یابد تا از نزدیک مسائل پروژه بررسی شده و تسریع در عملیات کاری صورت گیرد.

وی با اشاره به حل مشکلات اعتباری و سایر مسائل مرتبط در این قطعه از پروژه آزاد راه تهران- شمال افزود: البته راه‌اندازی این بخش از پروژه برای اسفندماه سال گذشته پیش‌بینی شده بود که با وقوع یک رانش عظیم به عنوان حادثه‌ای غیرمترقبه خساراتی به وجود آمد که پس از آن با فعالیت شبانه‌روزی عملیات ترمیم در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی اولیه برای راه‌اندازی قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال تا عیدفطر سال جاری (اوایل شهریور ماه) خبر داد و گفت: بهره‌برداری قطعه اول این پروژه حد فاصل تهران-شهرستانک به طول ۳۳ کیلومتر نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

نیکزاد با اشاره به سرمایه‌گذاری چینی‌ها در فاز اول آزاد راه تهران- شمال از حل مشکلات فاینانس این بخش از پروژه یاد کرد و افزود: در این زمینه مجموعه دولت، معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و مسئولان وزارت اقتصاد تلاش فراوانی برای حل مسئله مذکور داشتند که در حال حاضر عملیات اجرایی در این قسمت از پروژه روندی مطلوب را طی می‌کند.

عضو کابینه دولت با تأکید بر این‌که قطعه اول آزاد راه تهران- شمال نیز حداکثر تا پایان فعالیت دولت دهم به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در قطعه دوم این پروژه فقط یک تونل انحرافی ساخته شده است همچنین در قطعه سوم فعالیتی وجود ندارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.