افتتاح اولین پارک موزه توالت جهان در کره

پارک موزه فرهنگ توالت با نمایشی از انواع مدل‎های سنتی، تاریخی و مدرن توالت در کره جنوبی ،به منظور تفریح ونیز تشویق مردم به دریافت و درک بهتر اهمیت توالت در سلامت و بهداشت عمومی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی پارک موزه "فرهنگ توالت" در شهر" سوون "واقع در کره جنوبی به منظور اگاهی مردم از تاریخ و آشنایی با روشهای سنتی و مدرن توالت و همچنین تشویق مردم به دریافت و درک بهتر اهمیت توالت در سلامت و بهداشت عمومی افتتاح شد.

به گزارش رویترز این پارک موزه همانند بیشتر پارک‎های موضوعی که طیف وسیعی از انواع موضوعات فرهنگی را دربر می‎گیرند، دارای انواع آثار هنری ، مجسمه و تزیینات ویژه مرتبط با توالت و فرهنگ آن است که شاید اولین نمونه در نوع خود باشد.

پارک موزه توالت در کره جنوبی همچنین طیف متنوعی از لوازم و تجهیزات و کاسه‎های گوناگون در سبک‎های مختلف سنتی کره‎ای و نیز سبک‌های مدرن غربی را ارائه می‌کند. این پارک در ۴۵ کیلومتری جنوب سئول در شهر سوون قرار دارد.

آشنایی مردم از پارک موزه توالت، هرچند که ابتدا سبب خنده و شوخی افر اد می‎شود اما به راحتی می‎توان دید که این موضوع تنها یک مسئله شخصی و فردی نیست و ابعاد اجتماعی و فرهنگی گسترده‎ای دارد

پارک توالت سوون قرار است در سال ۲۰۲۴ توسعه یافته و آگاهی عمومی مردم را درباره انواع دیگری از ابزارها و روش‎های سنتی و کهن تاریخ کره را درزمینه فرهنگ توالت و اهمیت آن در بهداشت و سلامت عمومی، ارتقا دهد. آشنا سازی مردم با بهترین روش ها و عادات بهداشتی در این زمینه، یکی از هدف‌های مهم است که ارزش این پارک موزه را ازحد یک نمایشگاه ساده وپارک تفریحی، فراتر می برد‎.

به گفته مدیران گرداننده این پارک، از ماه ژوئن گذشته که این پارک موزه افتتاح شده تا کنون با استقبال بسیار زیاد گردشگران مواجه شده است. درواقع این پارک می‎تواند برداشت افراد را نسبت به این مقوله و عادت‎های رفتاری ناپسند را تغییر دهد. هرچند که ابتدا سبب خنده و شوخی افر اد می‎شود اما به راحتی می‎توان دید که این موضوع تنها یک مسئله شخصی و فردی نیست و ابعاد اجتماعی و فرهنگی گسترده‎ای دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.