افتتاح حساب پست بانک ایران در بانک ترکیه

۲۳ آبان ،

بینا- وزرای ارتباطات دو کشور ایران و ترکیه در واپسین ساعات شب سه شنبه در دیداری در تهران بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کردند و وزیر ارتباطات ترکیه وعده داد که افتتاح حساب پست بانک ایران در بانک زارعت ترکیه را پیگیری کند.

براساس گزارش تفسیری ر مهر، این ملاقات در پی مسافرت بین علی یلدریم وزیر ارتباطات کشور ترکیه به تهران برای شرکت در اولین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو و چهاردهمین نشست سران مخابراتی کشورهای عضو این سازمان منطقه ای انجام شد.

رضا تقی پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار با همتای ترک خود بر گسترش همکاری های ارتباطی و فناوری اطلاعات و نیز انجام پروژه های مشترک میان دو کشور تاکید کرد و گفت: دو کشور ایران و ترکیه به عنوان موسسان سازمان منطقه ای اکو می توانند نقش پررنگی در تصمیم گیری های منطقه ای در حوزه ICT داشته باشند.

وی با بیان اینکه این دو کشور از نظر ژئوپولتیک نقش پررنگی در عبور ترافیک فیبرنوری و دیتا و ترانزیت ارتباطات دنیا دارند، تصریح کرد: توسعه ظرفیت های ارتباطی میان دو کشور می تواند اتصال ترافیک ارتباطات مسیرهای جنوب به شمال و شرق به غرب دنیا را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان سفرهای هیات های متقابل در زمینه فناوری اطلاعات را در جهتی همکاری ها و تفاهمات مشترک زمینه ای برای ارتقای روابط دیپلماتیک دو کشور ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در اجلاس سران ارتباطات کشورهای عضو اکو تصمیمات مهمی اتخاذ خواهند کرد و نیز فرصت های همکاری و سرمایه گذاری در زمینه مخابرات، تنظیم مقررات، امنیت سایبر و علم و فناوری را میان کشورهای عضو این سازمان منطقه ای فراهم می کنند.

بین علی یلدریم وزیر ارتباطات راه و دریانوردی کشور ترکیه با ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده برای حضور این کشور در اجلاس وزرای ارتباطات اکو اظهار امیدواری کرد این مسافرت زمینه های همکاری مشترک را فراهم آورد.

وی بهبود و ارتقاء ارتباطات میان دو کشور را به عنوان اساسی ترین هدف مسافرت به ایران برشمرد و گفت: ترکیه در حوزه سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات و مخابرات در ایران تمایل خود را اعلام کرده است.

وزیر ارتباطات ترکیه همچنین وعده داد که با توجه به برنامه های این کشور برای توسعه همکاریها در زمینه پست مالی، ایجاد حساب پست بانک ایران را در بانک زراعت ترکیه پیگیری خواهد کرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.