افتتاح دیواره اسکواش باز در زندان اوین

11-589.jpg

دیواره اسکواش باز با هدف توسعه این ورزش در زندان‌های کشور در زندان اوین افتتاح شد.

به گزارش ایسنا،‌ رشیدی معاون اداره کل زندان‌های تهران و مدیر بازداشتگاه اوین، اصلاح و تربیت را رسالت عمده زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: اقدامات خوبی انجام شده و تعداد یازده رشته ورزشی در زندان‌ها وجود دارد که با برگزاری مسابقات ورزشی در سطح زندان‌ها، استان‌ها و کشوری به صورت درون سازمانی و برون سازمانی توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی هم‌چنین به فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآن و نماز در زندان‌ها اشاره کرد و افزود: در این راستا سازمان در بین دستگاه‌های اجرایی کشور رتبه برترکسب کرده است.

رشیدی در پایان به بودجه یک در صد دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در اختیار گرفتن این بودجه در حوزه زندان‌ها، موجب توسعه هر چه بهتر ورزش زندانها می شود.

در ادامه، تهامی مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها با اشاره به اهداف ورزش زندانیان خواستار همکاری بیش از پیش وزارت ورزش و فدراسیونهای ورزشی شد.

وی گفت: ارتقاء بنیه ورزشی زندان‌ها، افزایش اعتماد به نفس زندانیان، کاهش اضطراب، مشارکت در امر اصلاح و تربیت و غیره از اهداف ورزش در زندان‌هاست که دنبال می شود.

تهامی با اشاره به اثرات و پیامدهای ورزش افزود: بازگشت انکار ناپذیر زندانیان به اجتماع به عنوان یک اصل در سیاست‌های سازمان موجب تدوین راهبردهایی که منجر به بازگشت سعادتمندانه آنان به اجتماع شود، بنابراین توجه به برنامه های اصلاحی و تربیتی همچون ورزش زندانیان موثر است و نفع فردی و اجتماعی برای زندانیان و جامعه دارد.

وی مشارکت زندانیان در این برنامه ها را بسیار با اهمیت دانست و اسکواش را ورزشی توصیف کرد که خاستگاه آن زندان بوده است و طبیعتا این ورزش مورد استقبال زندانیان قرار می گیرد.

وی داشتن وقت فراغت لازم، مدیریت مناسب در زندان‌ها و علاقمندی‌های زندانیان به ورزش را از مهمترین پتانسیل‌های توسعه ورزش زندانیان خواند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان در پایان خاطر نشان کرد: سازمان زندانها بستر لازم را برای متولیان ورزش فراهم می کند.

او با تاکید بر اجرای دقیق تفاهمنامه همکاری خواستار همکاری بیشتر وزارت ورزش و فدراسیونها با سازمان زندان‌ها شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.