افتتاح قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال تا دهه فجر

۲۶م آذر ،

افتتاح قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال تا دهه فجر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه ۲ و ۳ این آزادراه تهران-شمال را از ۱۹ سال پیش آغاز شده است، بنابراین کم‌کاری متوجه ما نیست، گفت: قطعه ۴ این آزادراه تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به نقل از مهر، احمد صادقی در نشستی خبری با بیان اینکه ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع شبکه ریلی ،  آزادراهی در دست ساخت داریم، گفت: بودجه عمومی دولت کفاف این حجم از کار را نمی دهد و در قانون بودجه ۹۰ و ۹۱ ظرفیت های بسیاری در این خصوص دیده شده است.

وی تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت به عنوان  منبع اصلی تامین بودجه در نظر گرفته شده که سال قبل ۴ هزار میلیارد تومان مجوز صدور اوراق مشارکت دریافت کردیم که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن در معرض فروش قرار گرفت.

وی افزود: با فروش سهام شرکت های دولتی ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دست آوردیم و همچنین از طریق فاینانس و دیگر روش‌ها هم اعتبار لازم را بدست می آوریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ کیلومتر از انواع آزادراه ، بزرگراه افتتاح شد که آزادراه شمالی مشهد به طول ۷۲ کیلومتر با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان آخرین پروژه ای بود که افتتاح شد.

صادقی در خصوص راه آهن کرمانشاه – ملایر اظهار داشت: این راه آهن در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار گرفت و اعتبار ویژه ای به آن اختصاص یافت، همچنین راه آهن کرمانشاه – خسروی هم از محل سهام شرکت دولتی به مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان تامین شد، ضمن آنکه ۳۷۵ میلیارد تومان دیگر هم از محل اوراق مشارکت برای آن تامین می گردد.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصد راه آهن غرب کشور، افزود: ۶۵ درصد از مسیر آماده ریل گذاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزاد راه تهران – شمال گفت: ساخت قطعه دو و سه این آزادراه  را از ۱۹ سال پیش آغاز شده است، بنابراین کم کاری متوجه ما نیست اما قطعه ۴ این آزادراه راه به طول ۱۶ کیلومت در دو لایه آسفالت شده و سیستم روشنایی آن هم نصب شده است.

وی با بیان اینکه تا دهه فجر این قطعه به بهره برداری می رسد گفت: منطقه یک این آزاده راه هم پیشرفت فیزیکی دارد و با توافق طرف چینی تا پایان سال ۹۲ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

یکشنبه ۲۶ آذر   ۱۰:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.