افتتاح مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان/ افزایش ترانزیت ورودی کالا

شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به افتتاح مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان‌غربی، گفت: این مجموعه برای تسهیل امور گمرکی در این منطقه ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه برنامه هایی برای افزایش کیفیت بخش حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، گفت: تمام استان‌های مرزی تلاش خود را برای افزایش حجم تردد مسافرو حمل و نقل کالا از مرزها افزایش داده‌اند.

وی افزود: پایانه‌های مرزی دروازه های ورودی وخروجی کشورهستند و به دلیل موقعیت ویژه ایران در چهار راه ترانزیت بین کشورهای آسیایی و اروپایی اقدامات زیادی انجام شده تا از این موقعیت، بهره برداری شود.

افندی ‌زاده به موقعیت استان آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: این استان دروازه اروپا از سمت ترکیه است و همسایگی آن با جمهوری خودمختار نخجوان و عراق، نقش زیادی را در توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.

نماینده ویژه دولت درامرترانزیت با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان با وسعت بیش از۸۰ هکتار به عنوان یکی ازمهمترین مرزهای زمینی کشور به شمار می رود، بیان کرد: این استان در مسیر کریدور شرق وغرب قرار دارد و ایران را به کشورهای به کشورهای اروپایی و آسیا متصل می کند. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان در زمینه ترانزیت ورودی کالا جایگاه دوم را در میان پایانه‌های مرزی کشور دارد و پیش بینی میشود که با بهره‌ برداری از مجموعه تجاری جایگاه بالاتری را به دست بیاورد.

افندی زاده به حجم تردد مسافران بین ایران و ترکیه از مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: در این پایانه سالن مسافری در نزدیکترین فاصله به نقطه صفرمرزی ایجاد شده و امکانات لازم برای ورود وخروج با وسایل نقلیه شخصی به طورمنظم و منسجم فراهم شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.