افتتاح ۲۷ پایگاه و انبار امداد و نجات در کشور

۲۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز: مدیرکل روابط عمومی جعیت هلال احمر از افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷ پروژه مربوط به پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و انبار امدادی در ۶ استان کشور است.

پویا حاجیان در گفت‌وگو با فارس در مورد پروژه‌های افتتاح شده در هفته هلال احمر اظهار داشت: با توجه به وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان ۴۰ پروژه در حوزه های مختلف امدادی و حتی ساختمان های اداری مرتبط با جمعیت را در سراسر کشور افتتاح کردیم.

وی از افتتاح ۲۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری و ۶ انبار امدادی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، استان مرکزی، فارس، خوزستان و چهار محال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

حاجیان با تأکید براینکه بعضی استان‌ها مانند آذربایجان غربی به سبب شرایط آب و هوایی و کوهستانی بودن نیاز به پایگاه‌های امدادی خاص دارند، افزود: یک پایگاه امداد کوهستان به همراه امکانات و تجهیزات کامل در آذربایجان غربی افتتاح شد.

وی ایجاد چنین پایگاه‌هایی را در کاهش تاخیر در امدادرسانی موثر دانست و گفت: این استان در تمامی فصول سال برف‌گیر بوده و پیش از این از استانهای همجوار برای امدادرسانی امدادگر به همراه فدراسیون کوهنوردی اعزام می‌شد.افتتاح اردوگاه فرهنگی تفریحی رازنیان در منطقه الموت قزوین یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در هفته هلال احمر افتتاح شد.

به گفته حاجیان این پروژه از سال ۸۴ در دست ساخت بود و با بهره‌برداری از آن امکان برگزاری اردوهای فرهنگی آموزشی و امدادی برای جوانان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی نورافشار در شمال تهران یکی دیگر از پروژه‌های مهم جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به بیماران اسکلتی – عضلانی و اشخاصی که دچار ضایعات ستون فقرات است و ورزشکارانی که در میادین ورزشی دچار آسیب می شوند م بتوانند بهترین خدمات تخصصی درمانی را دریافت کنند.

به گزارش فارس، از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت هفته جهانی هلال احمر نامگذاری شده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.