افت تیراژ دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گرانی خودرو بدلیل افت تیراژ بوده است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به چرایی افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: علت اصلی افزایش قیمت خودرو افت تیراژ بود که در حال حاضر جبران شده است.

وی با بیان اینکه هر گاه ما در تنگنا بودیم فرانسه ما را تنها گذاشته است افزود: سعی بر این است تا نیازهای صنایع خودرو از طریق کشورهای ژاپن و کره جنوبی براورده شود و وابسگی مان به فرانسه کم شود.

گروسی گفت: برای تولیدکننده خودور هم به صرفه تر است تولید بیشتر با قیمت نازلتری داشته باشد تا تولیداتش محدود شود وگرانتر به دست مصرف کننده برساند.

گروسی با اشاره به اینکه مشکلاتی که اخیراً در بازار ارز به وجود آمده و بحث مبادلات ارزی را با اما و اگرهایی روبرو کرده بود، ‌ضرورت ایجاد این مرکز را دو چندان کرده است، افزود: این مرکز می‌تواند تاثیر بسزایی بر نرخ ارز در درازمدت داشته باشد.

وی‌ فعالیت چند روزه این مرکز را برای ارزیابی این طرح کافی ندانست و گفت: برآیند کلی و بررسی تاثیر عملکردی این مرکز در دراز مدت نمایان خواهد شد اما در عین حال می‌توان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این مرکز تعادل میان قیمت ارز و ریال برقرار شود و به سمت کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پول ملی پیش رفت.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.