افت ۵۰ درصدی تقاضا در بازار لپ‌تاپ!

اگرچه بازار کامپیوتر طی مدت اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است، اما همچنان با تکیه بر واردات کالاهایی که طی ماه‌های گذشته وارد کشور شده‌اند کج دار و مریز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به قول کارشناسان و فعالان بازار از تمام نیروی خود برای ادامه حیات استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته کارشناسان و فعالان بازار، طی مدت اخیر علاوه بر اینکه میزان فروش در بازار به شدت کاهش یافته است، میزان سود بازار نیز در حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ چرا که هر سال به طور طبیعی بازار ۲۰ درصد از لحاظ تقاضا رشد دارد .ولی امسال علاوه بر اینکه این ۲۰ درصد را از دست داده است، بلکه با کاهش ۳۰ درصدی تقاضا نسبت به سال قبل مواجه شده است که این موضوع نشان‌دهنده یک افت ۵۰ درصدی از لحاظ تقاضا است.


عروجی یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید: علاوه بر کاهش میزان تقاضا، میزان عرضه کالا به بازار هم در حد چشمگیری کاهش یافته است. به گفته این فعال بازار، آهنگ نزولی عرضه به بازار از سال گذشته آغاز شد و در سال ۹۱ به ویژه یکی دو ماه اخیر به اوج خود رسید. وی افزود: این موضوع در رابطه با کالاهایی مانند لپ‌تاپ، هارددیسک و… بیش از سایر کالاها به چشم می‌آید. وی در مورد میزان سود کسبه بازار هم گفت: با وجودی که قیمت‌ها همپای نرخ دلار افزایش می‌یابد، اما کاهش تقاضا در بازار منجر به کاهش شدید سود فعالان بازار شده است.

بهنامی یکی دیگر از کسبه بازار کامپیوتر هم با اشاره به این موضوع که رشد نرخ دلار طی دو روز گذشته بازار کامپیوتر را به تعطیلی کشاند، گفت: در حال حاضر در بازار خرید و فروش کامپیوتر طی دو روز اخیر شاهد کاهش شدید عرضه به بازار هستیم. به گفته وی، این درحالی است که تقاضا برای کالاها در بازار موجود است. ولی فروشندگان به دلیل اینکه احساس خطر می‌کنند حاضر به فروش اجناس خود نیستند.

منصوری، یکی دیگر از کسبه بازار هم می‌گوید: از روز دو شنبه بازار در حالت تعطیلی به سر می‌برد و فروشندگان رسما به خریداران اعلام می‌کنند واحد فروشگاهی خود را تنها از سر ناچاری باز کرده‌اند. این فعال بازار افزود: بازار تا کنون چنین شرایطی را تجربه نکرده بود و به همین دلیل فروشندگان چنین واکنشی نشان داده‌اند. اما با گذشت یکی دو روز دوباره همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.