افرادی که تهران زندگی میکنند بخوانند

c81e728d9d4c2f636f067f89cc14862c simafun.com20 افرادی که تهران زندگی میکنند بخوانند

افرادی که تهران زندگی میکنند بخوانند

افرادی که تهران زندگی میکنند بخوانند برخی از متخصصان و مسئولان، از نزدیک شدن سونامی سرطان می‌گویند و برخی دیگر معتقدند گرچه آمار ابتلا به سرطان بالا رفته است اما نمی‌توانیم در مورد آمدن این سونامی ادعایی داشته باشیم. با این وجود آمارهایی که دکتر علیدوستی در افتتاحیه نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی اعلام کرده است، حاکی از آن است که فاجعه در چند قدمی ماست و هر روز که می‌گذرد، نزدیک‌تر می‌آید.

علیدوستی می‌گوید حدود ۶۰ درصد موارد جدید ابتلا به سرطان در کشورهای کمتر توسعه‌یافته بروز پیدا خواهد کرد و کشور ما هم از موج سرطانی که قرار است در جهان به راه بیفتد، بی‌نصیب نخواهد ماند. به بهانه همین ارقام و آمارها، نگاهی به یافته‌های پژوهشگران انداختیم. محققان بر این باورند که با اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب، می‌توان تا اندازه زیادی غول سرطان را مهار کرد.

۱٫ انگور قرمز بخورید
از خواص ضدسرطانی انگور، به‌ویژه نوع قرمز آن هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. محققان معتقدند این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را پایین بیاورند. از نظر پژوهشگران احتمال ابتلا به سرطان‌های معده، پوست، کبد، غدد لنفاوی و سینه با مصرف انگور قرمز به شکل قابل توجهی کمتر می‌شود و گذشته از این، رنگدانه‌های موجود در این میوه می‌تواند سلامت پوست مصرف‌کنندگان را هم تامین کند. پس تا فصل انگور تمام نشده، با کمک این میوه یک قدم برای کم کردن خطر سرطان‌ بردارید.

۲٫سیر و پیاز را فراموش نکنید
از بوی پیاز خام نترسید و با غذای‌تان چند پر از آن را مصرف کنید. از نظر محققان پیاز و موسیر سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و ترکیباتی که برای توقف رشد سلول‌های سرطانی یا پیشگیری از این بیماری مهلک لازم است را در خود دارند. پس اگر با پیاز خام میانه‌ای ندارید، لااقل آن را کم تفت دهید و در غذای‌تان بریزید. از طرف دیگر، مصرف سیر را هم فراموش نکنید. به گفته محققان سیر یک داروی طبیعی ضد سرطان است. از نظر آنها مصرف مداوم سیر خطر ابتلا به سرطان کولون را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

۳٫ از گوشت قرمز فاصله بگیرید
افرادی که هر روز حدود ۱۵۰ گرم گوشت قرمز می‌خورند، ۱۳ درصد بیشتر از دیگران با خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی یا سرطان روبه‌رو هستند. از نظر پژوهشگران زنانی که پروتئین حیوانی زیادی مصرف می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از دیگران ممکن است به مشکلات مربوط به غدد لنفاوی مبتلا شوند و آنهایی که چربی‌های اشباع شده در غذای‌شان به وفور دیده می‌شود، تا ۹۰ درصد با چنین خطری روبه‌رو هستند. مصرف ماهی به جای گوشت قرمز و استفاده از روغن زیتون به جای کره و روغن‌های آفتابگردان می‌تواند تا اندازه زیادی این خطر را کم کند.

۴٫ کمتر کباب بخورید
هر وقت می‌خواهید خودتان را تقویت کنید، به جای درست کردن شام سراغ کبابی‌ها می‌روید و دو سیخ کوبیده می‌خورید؟ محققان می‌گویند این بدترین راهی است که برای تقویت کردن خودتان انتخاب می‌کنید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف خوراکی‌های دودی و مواد غذایی که روی آتش کباب می‌شوند خطر ابتلا به سرطان معده را بالا می‌برند. پس برای حفظ جان‌تان هم که شده، خود را کمتر تحویل بگیرید و از خیر برنج دودی و کباب بگذرید.

۵٫ ۳۰ دقیقه قدم بزنید
کار و خستگی را بهانه نکنید و ۳۰ دقیقه از هر روزتان را بدون فکر کردن به هیچ چیز صرف قدم زدن کنید. محققان می‌گویند نشستن‌های مداوم می‌تواند شما را به جمع بیماران سرطانی وارد کند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد زنانی که هر روز ۳۰ تا ۴۰ دقیقه راه می‌روند، کمتر با خطر ابتلا به سرطان سینه روبه‌رو می‌شوند. گذشته از این، آنها فشار خون و سطح کلسترول پایین‌تری هم دارند و از آنجا که هورمون‌های‌شان هم تنظیم می‌شود، در کنار سرطان خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر را هم پشت سر می‌گذارند.

۶٫ چیپس و پنیر ممنوع
وقتی غذاها در درجه حرارت بالا سرخ یا بو داده می‌شوند، ترکیبی سرطان‌زا به نام آکریل‌آمید از آنها آزاد می‌شود که می‌تواند بدن شما را هم دستخوش تغییرات شیمیایی کرده و سلامت شما را به شکل قابل توجهی تهدید کند. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که آزاد شدن این ماده، می‌تواند افراد را با خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان روبه‌رو کند، پس به جای سیب‌زمینی سرخ‌شده و چیپس، پوره سیب‌زمینی بخورید.

۷٫ در آرایشگاه مانیکور نکنید
محققان می‌گویند کارهای به ظاهر ساده‌ای که آرایشگران انجام می‌دهند می‌تواند شما را با خطر سرطانی شدن روبه‌رو کند. یکی از این کارها، خشک کردن لاک با کمک دستگاه است. حتما دیده‌اید در سالن‌های آرایشی برای زودتر خشک شدن لاک از دستگاه‌هایی که با نور این کار را انجام می‌دهند استفاده می‌کنند. خوردن همان نور به دستان شما کافی است تا با خطر ابتلا به سرطان پوست روبه‌رو شوید.

۸٫ آسپرین بخورید
اگر پزشک به شما خوردن آسپرین را توصیه کرده، از مصرف کردنش اجتناب نکنید. محققان می‌گویند زنانی که هر روز یک عدد آسپرین می‌خورند، کمتر از دیگران با خطر ابتلا به سرطان تخمدان روبه‌رو می‌شوند. البته به‌خاطر چنین یافته‌ای خودسرانه سراغ مصرف این دارو نروید. اگر بدن شما برای تنظیم فعالیت‌هایش به آسپرین نیاز نداشته باشد، مصرف آن احتمال از دست دادن جان‌تان را بیشتر می‌کند.

۹٫ شیر بنوشید
بررسی‌های تازه نشان می‌دهد مصرف کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کولون را به‌شدت کاهش دهد. از نظر محققان ۷۰۰میلی‌گرم کلسیم روزانه، ۴۵ درصد احتمال ابتلا به این سرطان را در مصرف‌کنندگانش کاهش می‌دهد. البته محققان می‌گویند برای اینکه از این فایده شیر بهره‌مند شوید و در کنارش زیانی به بدن‌تان نرسانید، باید نوع کم‌چرب آن را میل کنید.

۱۰٫ بیشتر بایستید؛کمتر بنشینید
محققان می‌گویند کسانی که در طول روز بیشتر در حالت نشسته قرار دارند و میانه‌ای با ایستادن ندارند، ۲۴ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان آندومتر قرار دارند. محققان در بررسی‌های دیگرشان دریافته‌اند کسانی که بیننده حرفه‌ای تلویزیون هستند، در مقایسه با آنهایی که اهل تماشای برنامه‌های تلویزیونی نیستند، ۵۴ درصد بیشتر با خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ روبه‌رو می‌شوند. آنها توصیه می‌کنند برای کم کردن خطر ابتلا به سرطان، در هر ساعت چند بار از سر جای‌تان بلند شوید و حتی اگر کاری برای انجام دادن ندارید، چند قدمی راه بروید.

The post افرادی که تهران زندگی میکنند بخوانند appeared first on واکنش | وب سایت خبری و سرگرمی واکنش.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.