افراد مبتلا به آسم کمتر نمک مصرف کنند

مصرف نمک زیاد، شرایط آسم را تشدید می کند یعنی به طور غیر مستقیم بیماری افراد مستعد ابتلا به آسم را وخیم تر می کند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ سعیده معانی،‌کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نمک یکی از موارد مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات است.

سعیده معانی افزود: مطالعات متعدد نشان داده است که کاهش مصرف نمک، همراه با سایر عوامل درمانی آسم، در بهبود این بیماری مؤثر و مفید است.

وی در خصوص دیگر عوارض مصرف نمک گفت: مصرف نمک، باعث افزایش احتباس مایعات در بدن می شود و کاهش مصرف نمک در این شرایط، حدود ۲ لیتر از مایعات بدن را کاهش می دهد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: در بسیاری از خانم هایی که دچار ورم قوزک پا و تنگ شدن انگشتر در دستشان هستند، با کاهش مصرف نمک در غذای خود، ورم بسیار کاهش می یابد.

معانی، نمک آشپزخانه که زمان طبخ یا سر سفره به غذا اضافه می شود را مهمترین منابع دریافت نمک در رژیم غذایی برشمرد و گفت: انواع غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر، انواع کنسرو خورش ها، کنسرو سبزیجات و انواع تنقلات شور مانند چیپس و پفک منابع دریافت نمک هستندکه برای سلامتی نیز مضر می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.