افزایش ارزش افزوده صنعت پتروشیمی با توسعه صنایع تکمیلی

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنایع بالادستی ( اکتشاف و استخراج) و میان دستی ( فراوری ) پتروشیمی در بسیاری از استان ها ایجاد شده است و با توسعه صنایع تکمیلی می توان زنجیره تولید را در این صنعت تکمیل کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالحسین بیات افزود: ایجاد پتروشیمی شهرها یا همان شهرک های تخصصی پتروشیمی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تحول بزرگی را در صنعت پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: باتوجه به تاکید مقام های عالی کشور به ویژه مدیران صنعت نفت، باید در نظر داشت که توسعه پایدار با گسترش صنایع تکمیلی محقق خواهد شد و صنایع می توانند از تولیدات واحدهای میان دستی و تکمیلی پتروشیمی در مسیر توسعه اقتصادی کشور استفاده کنند.

بیات با اشاره به توافق های سیستم بانکی کشور برای تامین مالی طرح های پتروشیمی گفت: پرداخت بموقع وام های مصوب بانکی ساخت طرح های پتروشیمی را شتاب می دهد.

وی گفت: با سرمایه گذاری های جدید در صنایع پتروشیمی سبد محصولات این صنعت متنوع تر خواهد شد.

بیات اظهار داشت: هدف صنعت پتروشیمی، کاهش وابستگی های دولتی و تلاش برای تقویت و گسترش فضای کسب و کار است و در این مسیر، همکاری بانک ها و دیگر نهادهای سرمایه گذاری تاثیرگذار خواهد بود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.