افزایش بهای نفت در آسیا

بهای نفت در معاملات صبح امروز ،پنجشنبه، افزایش یافت اما باتوجه به موج جدید نگرانی‌ها از بحران ناحیه یورو این افزایش محدود بود.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه از سنگاپور،بر همین اساس بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر سی و شش سنت  افزایش یافت و بشکه‌ای نود دلار و سی و هفت سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر هم بیست و نه سنت افزایش یافت و به یکصد و ده دلار و سی و سه سنت رسید.
جیسن هافس  مدیر شرکت  آی.جی مارکتز در سنگاپور گفت یک بار دیگر اروپا توجه همه دلالان درهمه جای جهان را به خود  جلب کرده که در این میان یونان و اسپانیا  بیش از همه موضوع  این نگرانی است.
 وی افزود  به نظر نمی‌‌رسد هیچیک از این دو کشور قادر  باشند به کشور و کوه بدهی ‌های خود سروسامانی دهند  و  تحولاتی که تاکنون صورت گرفته است  به آرام شدن اوضاع در طولانی مدت منجر نمی‌شود.
  روز گذشته نگرانی بازار از افزایش تنش‌ها در اروپا و تاثیر آن بر تقاضای نفت خام سبب کاهش بهای نفت خام شد.
بر همین اساس روز چهارشنبه بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا در بورس کالای نیویورک‌(نایمکس)  برای تحویل در ماه نوامبر یک دلار و سی و نه سنت کاهش یافت و بشکه‌ای هشتاد و نه دلار و نود و هشت سنت رسید  و برای اولین بار از دوم اوت تاکنون به کمتر از سقف نود دلار رسید.
در بازار لندن هم بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در همین ماه هم با چهل و سنت کاهش به یکصد و ده دلار و چهار سنت رسید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.