افزایش بهره‌وری در پی ارتقاء تولید ملی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه با اتخاذ سیاست‌های مناسب و کارآمد می‌توان از بروز مشکلات احتمالی بخش تولید جلوگیری کرد، گفت: افزایش بهره وری در واحد‌های تولیدی، مهمترین ضرورت ارتقا تولید ملی است.

فرشید سیم‌بر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد تعهد و انگیزه کافی در کارکنان از مولفه‌های افزایش بهره‌وری در واحد‌ها و دستگاه‌های تولیدی و صنعتی است، افزود: تخصص و  اشاعه فرهنگ بهره وری از دیگر عوامل موثر در بین کارکنان در جهت افزایش بهره‌وری است.

وی با اشاره به اینکه باید با اتخاذ سیاست‌هایی چون توزیع ثروت و درآمدها به صورت متوازن و کنترل تورم در جهت افزایش قدرت خرید مردم گام برداشت، تصریح کرد: با شناخت و تامین نیاز بازار، از طریق افزایش تولیدات داخلی یا واردات کالاهای اساسی و همچنین اولویت دادن به بازار داخلی در ایجاد تعادل میان عرضه عرضه و تقاضا کالا و محصولات تولیدی می‌توان گام‌های مهمی را برداریم.

سیم‌بر همچنین مکانیزه کردن ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، بهبود و تسهیل فرآیندهای تولیدی، استفاده از ظرفیت‌های تولید با حداکثر‌ کارآیی، توسعه مبادلات تجاری وسیع با دیگر کشورها، اتخاذ تدابیر ویژه و بالا بردن توان مدیریتی رااز مهمترین عوامل افزایش بهره وری در تولید دانست.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان با اشاره به اینکه افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی مهمترین اصل و زمینه ساز ارتقاء‌تولید ملی است، خاطرنشان کرد: با اتخاذ سیاست‌های مناسب و مدون می‌توان از بروز مشکلات احتمالی بخش تولید جلوگیری کرد.

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.