افزایش دوباره نرخ بلیت پروازهای خارجی

۱۴ام بهمن ،

کمتر از ۳ماه پس از افزایش ۱۰۵ تا ۱۰۷درصدی نرخ بلیت پروازهای خارجی، قیمت بلیت این پروازها دوباره افزایش یافت.

ممتازنیوز: کمتر از ۳ماه پس از افزایش ۱۰۵ تا ۱۰۷درصدی نرخ بلیت پروازهای خارجی، قیمت بلیت این پروازها دوباره افزایش یافت.

 نرخ بلیت پروازهای خارجی که ۲۳آبان ماه امسال، بر اساس دلار ۱۲۲۶تومانی محاسبه می شد، از ۲۴آبان ماه با بخشنامه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بر اساس نرخ هر دلار ۲۴۹۲تومان که همان نرخ ارز مبادله ای بود، محاسبه شد و محاسبه نرخ بلیت پروازهای خارجی از روز پنج شنبه قبل به نرخ هردلار ۳۶۷۰تومان افزایش یافت. 

یکی از مدیران آژانس های هواپیمایی و مسافرتی مشهد روز قبل با تایید این خبر، اظهار داشت: روز پنج شنبه قبل و بدون اطلاع قبلی، به ناگاه نرخ هر دلار برای پروازهای خارجی بر روی سیستم از حدود ۲۵۰۰تومان به نرخ هردلار۳۷۶۰تومان افزایش یافت.

 وی افزود: این در حالی است که هیچ گونه بخشنامه کتبی دربارهٔ این افزایش نرخ دلار برای ما ارسال نشده است. او ادامه داد: این افزایش دوباره نرخ بلیت پروازهای خارجی، به دفاتر خدمات مسافرتی شوک وارد کرده است و برنامه ریزی بسیاری از مسافران را با مشکل رو به رو کرده است.

 این مدیر آژانس هواپیمایی با بیان این که از روز پنج شنبه قبل (۱۲بهمن ماه) نرخ ارزی که مبنای محاسبه بلیت پروازهای خارجی است، به ۳۶۷۰تومان افزایش یافته است افزود: این افزایش نرخ سبب ایجاد مشکل برای مسافران نوروزی خارج کشور شده است.

 وی تصریح کرد: نرخ بلیت پروازهای خارجی در تمام مسیرها به جز مسیرهای بغداد و نجف، بین ۳۶ تا ۸۰درصد افزایش یافته است و در بعضی پروازها، این افزایش قیمت بیشتر نیز می باشد.وی افزود: به عنوان مثال نرخ بلیت پرواز مشهد – کوآلالامپور – مشهد که بیش از این یک میلیون و ۸۳۸هزار و ۴۰۰تومان بوده است، به ۲میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۰۰تومان افزایش یافته است. 

نرخ بلیت مسیر هوایی تهران – پاریس – تهران از حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرده است. او ادامه داد: نرخ پرواز تهران – لندن – تهران از یک میلیون و ۶۸۰هزار تومان به ۲میلیون و ۴۸۵هزار و ۹۰۰تومان رسیده است.

 نرخ بلیت مسیر هوایی تهران – پکن – تهران از ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان به ۳میلیون و ۴۵۴هزار تومان افزایش پیدا کرده است. به نقل از این مدیر آژانس هواپیمایی، نرخ بلیت مسیر هوایی مشهد – جده – مشهد از یک میلیون و ۹۴۵هزار و ۷۰۰تومان به ۲میلیون و ۸۹۴هزار تومان افزایش یافته است

. همچنین نرخ پرواز مشهد – دبی – مشهد از ۷۱۳هزار و ۹۰۰تومان به یک میلیون و ۲۵۳هزار و ۸۰۰تومان افزایش پیدا کرده است.

روزنامه خراسان


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.