افزایش قیمت در بخش خودرو عمدی نیست/ نرخ بالای مواد اولیه افزایش قیمت را رقم می زند

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان اینکه قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو افزایش یافته گفت: خودروسازان به منظور ادامه حیات خود نیازمند افزایش قیمت محصولات خود می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، سرایی در مراسم رونمایی از کشنده سنگین زامیاد افزود: در صنعت خودرو هیچ کس به دنبال افزایش قیمت بی مورد نیست و این افزایش قیمت های اخیر ناشی از نرخ بالای قیمت مواد اولیه و هزینه تولید در این بخش بوده است.

وی با بیان اینکه خودروسازان به دنبال متعادل نمودن قیمت ها می باشند گفت: اگر برخی افزایش قیمت ها صورت نگیرد ادامه فعالیت واحدهای تولیدی امکان پذیر نخواهد بود و به دنبال آن بخش عمده ای از کارکنان این شرکت ها بیکار می شوند.

وی ادامه داد‌: هم اکنون ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت زامیاد مشغول به کار می باشند و امنیت شغلی این اشخاص نباید به خاطر ثابت نگه داشتن قیمت محصولات به خطر بیفتد.

سرایی اظهار داشت: هم اکنون که در شرایط ویژه و در جنگ اقتصادی قرار داریم مسئولان دولتی باید از صنایع تولیدی که مرزهای اقتصادی کشور محسوب می شوند به خوبی محافظت نمایند.

**ایجاد زیرساخت های صنعتی پیش از اجبار اجرای استاندارد

مدیرعامل شرکت زامیاد در خصوص رعایت استانداردهایی همچون ایربگ و ABS در محصولات نیسان گفت: ابتدا باید زیرساخت های صنعتی در کشور فراهم شود و سپس توقع اجرای چنین استانداردهایی را از خودروسازان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط ویژه کشور باید مدیریت مالی به درستی صورت گیرد و خروج ۱٫۵ میلیارد ارز از کشور برای خرید و واردات ایربگ و ترمز ABS در این شرایط به صلاح نیست./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.