افزایش کیفیت زندگی با ارزیابی شاخص های اجتماعی

اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۳ از افزایش کیفیت زندگی شهری و امنیت در سطح منطقه با استفاده از ارزیابی شاخص های اجتماعی خبر داد.

پشمچی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت رصد سالانه از کیفیت زندگی و برنامه ریزی جامع برخوردهای مختلف شهری، تشکیل پایگاههای شهری از مهمترین ضرورت ها و اولویت ها به ارزیابی شاخص های اجتماعی در سطح منطقه اقدام شد.
وی در ادامه تصریح کرد: کارگروه علمی در اداره کل مطالعات اجتماعی شاخص های اخلاق شهروندی، مدارا، فرهنگ آپارتمان نشینی، رفتارهای ترافیکی، هویت، مصرف، فرهنگی، اوقات فراغت، رضایت اجتماعی، کیفیت حکمروایی، امید، نشاط اجتماعی ، عدالت، سرمایه اجتماعی ، امنیت و آسیب های اجتماعی مورد ارزشیابی قرار داده اند.
وی در ادامه اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارزیابی زندگی اجتماعی در منطقه با استفاده از پتانسیل پژوهشگران در سطح محله ها می باشد.
پشمچی زاده با اشاره به نتایج مثبت اجرای طرح افزود: اجرای سالیانه این پرسشنامه در سطح محله های ۱۲ گانه منطقه کیفیت زندگی اجتماعی در بعد اجتماعی را در طول دوران مختلف مورد رصد قرار میدهد و نتایج آن مبنای تصمیم گیری های اجتماعی در سطح محلات تهران می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون جمع آوری اطلاعات در سطح محلات در قالب ۲۴۰۰ پرسشنامه توسط ۲۸ پرسشگر در حال اجراست و پس از جمع آوری اطلاعات در کمیته های جداگانه وضعیت اجتماعی محلات مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار در سطح منطقه ۳ اجرا می شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.